[AR] wie heeft ervaring met tuigen van Letty?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

josie

wie heeft ervaring met tuigen van Letty?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 19:27

Heeft er iemand ervaringen met de verschillende type tuigen van Letty?
Zo ja, wil je dan ook vermelden welk type tuig je hebt en hoe het bevalt?
Ik ben benieuwd.................

Grts, Josie

judithM

Re: wie heeft ervaring met tuigen van Letty?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 20:13

Ik heb het menhoofdstel van Zilco bij Letty vandaan.
Het is de goedkoopste van het Zilco assortiment volgens mij.

Ik heb toen alleen het hoofdstel genomen omdat ik die toen nodig had omdat mijn leren hoofdstel gewoon niet lekker zat om het kleine hoofd van mijn pony.

Het Zilco hoofdstel zit veel mooier en vooral veel fijner voor mijn pony omdat oa het bakstuk en de neusriem "äpart"van elkaar zitten en niet zoals bij veel leren hoofdstellen aan 1 stuk.

De rest van mijn leren tuig zit prima maar ben wel van plan om ooit het hele tuig van Zilco aan te schaffen, het bevalt mij echt prima!
Even een vochtige doek erover en klaar!

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 21:35

Wij hebben voor het 4span het zilko tuig en zijn er tevereden over.Gewoon afspoelen onder de kraan en klaar.We gebruiken het zowel voor dressuur als marathon.

cavellino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 23:29

heb wel tuig gehad, was niet zo tevreden, stiksel liet los en weinig kennis over de zaken.

Heb nu een tuig van G.j van Boven. Bevalt goed. Hij olied hem ook nog in voordat je hem meekrijgt.
Ik heb een cobtuig maar ik kon er zo een paardenhoofdstel bijkrijgen in plaats van cob(mijne heeft namelijk groot hoofd.) Ook de leidsel kon ik zo ruilen. Perfect dus. Ik had mijn pony later meegenomen en hij heeft hem helemaal op maat gemaakt.

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 09:28

cavellino schreef:
heb wel tuig gehad, was niet zo tevreden, stiksel liet los en weinig kennis over de zaken.

Weet je zeker dat je bij Letty was??!! Want weinig kennis over de zaken is bij Letty nou niet echt van toepassing.

Ik heb het Zilco tuig een dagje mogen uittesten toen Lotje op de foto mocht voor de Bit. Kan dus niet zoveel zeggen over de duurzaamheid (al hoor ik er goeie verhalen over) maar wel een beetje over het gebruik. Aangezien het nieuw tuig was; het was meteen fijn soepel en fijn om mee te werken. Idd ook erg makkelijk schoonmaken!
Ik vind het alleen niet zo mooi. Iig niet voor op een bredere pony. En ik ben toch meer een leer- mens denk ik Haha! Maarja, dat is persoonlijk natuurlijk. En mss verandert dat ooit nog wel eens Nagelbijten / Gniffelen

josie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 21:03

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben bij Letty geweest enb ik heb daar het Zilco lichtgewicht tuig aangeschaf.
Ook ik vind leer persoonlijk veel mooier, maar dit lijkt me zeer gebruiksvriendelijk. Makkelijk te reinigen en zeer duurzaam.
Als je een goed leren tuig wilt ben je veel meer geld kwijt en voor een beginner (op mengebied althans) lijkt me dit eerst wel
voldoende.

Bedankt voor jullie reacties.

Grts, Josie

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 13:32

Wij hebben een Letty's luxe designtuig, enkelspan. Het tweespantuig is in bestelling. Het enkelspantuig hebben we nu drie jaar en het is onlangs meegeweest naar een showdag. Verschillende mensen vroegen of het nieuw was! Het ziet er super uit en er is nog nooit iets aan kapot geweest, terwijl we er van alles mee doen.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 13:52

Voor het zilco tuig kun je beter naar de Lemerij gaan in Borne, scheelt de helft in prijs Haha!

josie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 15:33

Opnieuw hoi,

Ik heb het tuig gepast en het bevalt me niet, dus gaat het terug naar Letty. Let wel, zij kan er niets aan doen dat ik het toch niets vind, kunststof althans.
Ben toch een leer mens, dus dan maar op zoek naar iets goeds van leer.
Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag............

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 15:37

Wat betreft leer heb je niet veel soorten,
Hele goedkope, mindere kwaliteitstuigen. Waar soms wat goeds tussen zit waar je jaren mee vooruit komt.
Ideal, wat duurder en wat betere kwaliteit.
Of de handgemaakte tuigen van bijv. Van Rijs of vd Wiel. Maar die krijg je niet bij 3 pakjes boter, maar dan heb je wel super kwaliteitsspul wat ze 100x komen passen als het niet goed ligt.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 16:27

Hoe zijn de tuigen dan van Driessen, heeft iemand daar ervaring mee?
Hij komt ze ook opmeten en deze worden ook met de hand gemaakt.