natuurlijk middel tegen jeuk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Arizona

natuurlijk middel tegen jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 13:05

Mijn merrie is drachtig, ze moet nog een klein maandje. En sinds kort heeft ze erge last van jeuk.
Nu vrees ik al het ergste (zomer eczeem) omdat het bij haar manen begon en daar al kleine open wondjes aan het ontwikkelen zijn en sinds gisteren is ze aan haar staart begonnen.
Momenteel staat ze 's nachts op stal omdat ons weiland letterlijk overstroomd is.
Nu heb ik al een donkerbruin vermoeden dat het daardoor komt (het op stal staan) maar wat moet ik er nu aan doen om haar jeuk ter verlichten?
Overdag zet ik haar op een groot grasveld hier in de buurt, maar dat is niet omheind, dus moet ik erbij blijven. Dus ze kan nu helaas maar een paar uur naar buiten.
Ik post mijn topic expres hier (dus svp niet verplaatsen naar het centrale topic over jeuk) omdat ik geen zin heb in cortisonen spuiten of wat dan ook, niet alleen omdat ze drachtig is, maar ook omdat ik dat persoonlijk niet zie zitten.
Heeft iemand ervaring hiermee?
Alle tips zijn welkom!

evita_

Re: natuurlijk middel tegen jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 14:57

tea tree olie
echinea force

en kijk eens in de homeopatische richting.

Ik heb een speciale olie uit duitsland die gigantisch goed helpt. Zoek even de naam voor je op. Wassen met tea tree shampoo, olie erop en het zou al een stuk beter moeten gaan voor je paardje.

Op stal staan los je niks mee op is mijn mening. Daar kan ze alleen nog maar meer van stressen en schuren.

Edit; AE emulsion zie de link hieronder!
Laatst bijgewerkt door evita_ op 27-06-06 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 14:58

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 15:02

evita_ schreef:

Op stal staan los je niks mee op is mijn mening. Daar kan ze alleen nog maar meer van stressen en schuren.

Ze staat daarom niet op stal hoor!
Ze staat daar noodgedwongen omdat ons weiland onder water staat.
Ik weet heel goed dat op stal staan juist alleen maar averechts werkt. Maar op dit moment heb ik even geen andere keus.
Laatst bijgewerkt door Arizona op 27-06-06 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 15:05

Bedankt voor de tips!

Tea tree olie heb ik hier zelfs liggen (voor de honden)!

silkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 09:52

water met azijn?
ik gebruik het altijd wanneer die van mij weer enorm met manen en staart schuurt en het werkt dan perfect.
Maar die van mij heeft geen zomereczeem, dus ik weet niet of het daar ook tegen werkt (zou me ook kunnen voorstellen dat het juist bijt in de wondjes...)

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 10:00

silkie schreef:
water met azijn?
ik gebruik het altijd wanneer die van mij weer enorm met manen en staart schuurt en het werkt dan perfect.
Maar die van mij heeft geen zomereczeem, dus ik weet niet of het daar ook tegen werkt (zou me ook kunnen voorstellen dat het juist bijt in de wondjes...)

Dankje, zal ik ook eens proberen.
Heb haar nu behandeld met verdunde teatree olie. Zal straks kijken of dat al geholpen heeft.
Ik weet nog niet of het zomereczeem is hoor...
Dat zal ik deze week even laten bekijken door de veearts. Hij gaf aan dat het ook heel goed kon komen door haar dracht, ik hoop het.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 22:02

Teatree lotion van de kruidenstal gebruik ik zolang ik het gebruik schuurt die van mij zich niet.

www.dekruidenstal.com

SharifYoffry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 14:07

Het klinkt misschien raar, maar zijn er ook kippen in de stal van je paard?
mijn paard kreeg enorme jeuk, kale plekken en schuurde zijn staart kaal. Het was geen zomerexzeem.
Het lag ook niet aan het voer. Toen kwam de dierenarts op t idee dat mijn paard allergisch zou kunnen zijn voor de kippen (en misschien hun luizen)die vaak boven zijn stal op stok zaten en soms op zijn rug!
Gelukkig moesten vanwege de vogelgriep alle kippen worden gevangen en sindsien is mijn paard helemaal genezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:34

Bio Huidolie van Leovet Lachen

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 18:55

SharifYoffry schreef:
Gelukkig moesten vanwege de vogelgriep alle kippen worden gevangen en sindsien is mijn paard helemaal genezen!
aaaaah! Haha!