Freestyle cursus! :D

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tivara

Freestyle cursus! :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 20:26

Een paar weken geleden zei een kennis van mij dat ze mee ging doen aan een 3 daagse freestyle cursus bij http://www.paardenbasis.nl. Dit sprak mij eigenlijk wel heel erg aan, maar het is vanaf 17 jaar en ouder, en ik werd toen net 16, dus dacht helaas. Maar ik heb super ouders die nog niet echt een kado hadden, en ja hoor, ik mocht mee doen die 3 dagen Haha! . Nou, donderdag ochtend vroeg mijn bed uit, naar Lienden Tivara (mijn paard) en Robin (die van Erika) ophalen en naar Achtmaal toe gereden. De reis ging super, Tivara en Robin stonden wel samen in de wei, maar waren nog nooit samen in de trailer geweest, maar we hebben geen problemen gehad. Zelfs het inladen was geen probleem met Tivara (Robin stond er al op en normaal wil ze niet laden de laatste tijd). We konden het ook nog eens heel makkelijk vinden, en we hebben er ongeveer 1,5 uur over gedaan, dus het valt allemaal wel mee Lachen .
Het uitladen ging lekker rustig zoals normaal. Zodra ze de trailer uit was was ze alleen nogal druk en rondjes om me heen aan het rennen. Ze kon gelukkig meteen in een weitje wat klaar stond, al was ze het er niet helemaal mee eens dat ze alleen moest staan, maar ze kon de andere 3 gewoon zien. Daarna hebben we even wat gegeten en theorie gehad. Vervolgens zijn we begonnen met het loswerken. Ik mocht als eerste (heel fijn Clown ). Ze moesten in een paddock en het halster en alles moest af. Ik wil het halster af doen maar Tivara vloog weg, dus liep met halster en touw los Clown . Wel snel weer te pakken gekregen, even los laten lopen en gek laten doen en toen begonnen. Het ging eigenlijk best wel goed, ik kon met steeds kleinere hulpen Tivara duidelijk maken wat ik wilde.. Haha! Daarna zijn de andere ook nog geweest maar ik zal niet alle details beschrijven want dan blijf ik bezig.
De tweede dag begonnen we meteen weer met loswerken. Tivara reageerde al beter op mijn hulpen dan de eerste dag. Alleen kwamen we erachter dat ze best dominant is. Nou had ik dat in de omgang natuurlijk al wel gemerkt, maar zeker nu merkte we het goed. Ik gaf er geen aandacht aan en kon al snel weer verder. Daarna hebben we even wat gegeten en zijn we verder gegaan met de theorie over het grondwerk. We begonnen in de bak, met een trainingshalster en leadrope, we moesten oefeningen doen. Eerst moest ze afstand houden en niet te dicht op je komen lopen, als je dan stil ging staan mocht ze niet naast je komen staan. Dit pakte Tivara erg goed op Ja . Daarna gingen we verder met dingen zoals hoofd laag, stelling, achterwaarts, achterwaarts met een bochtje, was echt heel erg leuk. Als laatste die dag hebben we een hindernis parcourtje op gezet. Ze moest over een zeiltje heen, onder een vliegengordijn door, over een grote zwarte rol, een houten plank, een bruggetje (heb ik toen nog niet gedaan) tussen balken door. In het begin was Tivara erg twijfelend en duurde het erg lang (ruim 10 minuten ofzo) voordat ze 1 hindernis nam. Maar met geduld kom je een heel eind. Aan het einde liep ze nogsteeds niet over zonder moeite over heen, maar ik was dik tevreden en super trots op haar!
De derde dag zijn we eerste bezig geweest met het grondwerk en dan op de cirkel werken. Dit was echt heel erg leuk, maar ik vond het loswerken leuker. Daarna heb ik met Tivara het parcourtje nog een paar keer gelopen, ook op de cirkel zodat ze niet achter mij aan kon enzo, dit ging heel erg goed. Ook heb ik de brug met haar genomen, waar ze erg makkelijk overheen liep! Haha! Daarna hebben we weer wat gegeten en zijn we gaan opzadelen. Eerst gewoon met zadel en hoofdstel op de manier zoals je thuis zou rijden. Daarna moest je met je houding (actief, open, passief, gesloten e.d.) Tivara tempo wisselingen laten maken. Dit was echt super leuk om te doen want ik hand mijn been- en teugelhulpen helemaal niet nodig! Haha! Daarna heb ik met het bare back pad gereden, en een trainingshalster om, ook dit pakte ze gewoon super op! Haha! Ik heb gestapt, gedraafd en gegalopeerd, zelf nog wat hindernissen van het parcourtje rustig genomen.
Daarna was het opruimen en naar huis. Ik heb echt 3 super dagen gehad, en wil hier zeker verder mee gaan! Ik ben super trots op Tivara Haha!

_Jitske_

Re: Freestyle cursus! :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 20:31

Klinkt als een paar erg leuke dagen Kiki! Lachen
Ik kom snel een keer de kunst van het freestylen afkijken Haha!

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 20:46

Wauw! Wat een verhaal!
klinkt alsof je heel erg veel geleerd heb en dit dus een erg positieve ervaring was met freestyle!
Veel succes ermee!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 22:11

Is goed Jitske! Haha! Gaan we het bij Britt ook nog wel proberen Haha!
Nikki; ja ik heb geweldige ervaringen ermee nu Haha!

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 12:19

Gaaf! Lienden is ook vlakbij mij.
Ik ga de site even in de gaten houden Haha!

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 12:21

Oeps.. foutje ik zie dat ik iets te snel had gelezen.. Clown

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 20:08

Ik heb um gelezen hoor, Kiek Clown Haha! Leuk verhaal!! Volgens mij heb je daar echt 3 superr dagen gehad Haha!!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 20:09

Zeker weten Ja

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 22:40

Leuk om je verslag te lezen..

Ik ga binnenkort naar deze cursus met Quint.....
Ben benieuwd hoe hij het gaat vinden.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:35

Wow! Dat klinkt echt super gaaf een leerzaam joh! Veel succes nog samen Haha!

hexodrien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 00:33

Leuk dat je bij Marion geweest bent! Heb 3 weken gelden daar de vervolgcursus gedaan, was ook erg leuk!

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 09:54

Ik heb die cursus ook gedaan bij Marion, was idd erg leuk en leerzaam!! Ja

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 20:10

Ik wilde net een topic openen met wat vragen over deze cursus, maar jij hebt hem als erg leuk en positief beschreven!
Ga nu proberen om een plek in augustus/september te bemachtigen.

Toevallig hebben mijn ouders een vakantiehuisje in de buurt (5 km verderop). Mocht er een gezellige spontane meid ook op cursus gaan gelijktijdig zou ik een fijne slaapplaats kunnen aanbieden Haha!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 22:07

Nou, ik zou graag nog een keer gaan Haha!