[AR] Zullen we gaan mennen? Ja! En dan? Uhh...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ponymeid1

Zullen we gaan mennen? Ja! En dan? Uhh...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 17:59

Goeie vraag Vork

Vriendin van mij heeft een paar paarden thuis staan. Onder andere een wilde shetlander hengst die ze ooit van de markt heeft meegenomen. Dat is een paar jaar terug, en 't is echt een knap beestje geworden, alleen zijn d'r geen wegen te bezeilen met dat beest. Supergaaf beest om te zien, zwart, mooie kop. Aaien is zelfs uit den boze, maar mennen vindt hij heel leuk!

Nou hebben we binnenkort een week een (zo goed als) thuisconcours, waar ze ook mennen. Dus kwam ze met het idee om mee te doen. Heel leuk en fijn, maar nu Nagelbijten / Gniffelen ?

De materialen etc. zijn wel aanwezig hoor, tuig, mengedoetje. Ja sorry ik ben echt niet thuis in deze tak Haha! We moeten dus een dressuurproef en een *naam-kwijt*. Ik had een paar vragen:
- Bij de dressuur moet iemand voorlezen, en dan 1 of 2 mensen op de kar?
- Wat voor kleding wordt er verwacht?

En kunnen jullie mij hier iets bekender mee maken.. Nagelbijten / Gniffelen ?

manie

Re: Zullen we gaan mennen? Ja! En dan? Uhh...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:03

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 19:12

Wowieee... Rolleyes

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 20:35

je zal, als het een officiele wedstrijd is, toch een startkaart moeten hebben.
Vind het ook een beetje vaag om zonder voorbereiding te zeggen van goh, we gaan volgende week een wedstrijd rijden.....

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 20:54

Idd net wat stef zegt, om zo zonder ervaring op wedstrijd te gaan... Loopt hij uberhaupt al voor de wagen?

tjiddevw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 22:00

Zoals je leest ja hij loopt voor de kar. En waarom niet proberen........eens moet toch de eerste wedstrijd zijn. Gewoon zien hoe 't loopt Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 22:04

een wedstrijd heeft voorbereiding nodig, je gaat toch niet volgende week een wedstrijd rijden als je nu nog niet eens weet van hoe of wat?
is het officieel?
Mag je met de wagen die je hebt uberhaubt wel starten?
Heb je wel een startkaart?
van mij mag je starten hoor, maar ik denk dat als het officieel is je van een koude kermis thuis komt

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 10:58

ze schrijft dat het een thuis concours is dus denk neit dat je dan een startkaart nodig hebt ik rij ook dressuurwedstrijden voor de kar zonder startkaart deze tellen mee voor de regiocompetitie maar niet voor de knhs dat is alleen als je in hogere klasses wil rijden of voor de bond ze heeft opzich wel gelijk dat eens de eerste keer moet zijn maar een paar weken (maanden) voorbereiding zou ook niet slegt zijn. maar in iedergeal nog succes met je wedstrijd

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 13:06

Ik heb niet gezegd volgende week!! Ik heb gezegd BINNENKORT EEN WEEK... dus een hele week concours, waar onder andere een dag mennen bij zit.
Als jullie nou eens goed lezen voordat je voorbarig conclusies gaat trekken. Denk je dat ik zo gek ben om volgende week even ergens een rondje te gaan mennen zonder voorbereiding? Zo achterlijk ben ik ook niet Rolleyes

De pony loopt al voor de kar, dat heb ik ookal gezegd, alleen nog nooit wedstrijd gestart. Het enige waar ik dus naar vraag is hoe het er op een wedstrijd aan toe gaat. En eens moet de eerste keer zijn?

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 13:49

Met de dressuur mag je met z'n tweeën op de kar: de groom zit achterop en mag de proef in de lagere klasses voorlezen.
Met de vaardigheid mag de groom alleen maar netjes zitten en geen aanwijzingen geven.

Veel plezier!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 07:53

Kledingstijl aangepast aan het rijtuig of wedstrijdtenue zoals je onder het zadel draagt. De koetsier moet handschoenen dragen en een schort. De groom mag op het rijtuig voorlezen, maar ook langs de kant.
De proeven staan op de website van de KNHS. Net zoals onder het zadel zijn er voorgeschreven proeven per maand.

Succes en gewoon proberen zou ik zeggen.