Bitloos gereden met Nicole!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ramoontje

Bitloos gereden met Nicole!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 15:39

Zoals sommige van jullie weten rijd ik al een tijdje bitloos met mijn draver. Dit ging zo goed dat ik het ook weleens met Nicole wilde proberen. Het gelders paard van mijn neefje die ik ook rijd. Vanochtend was het lekker rustig op stal, ik dacht waarom ga ik het niet eens bitloos proberen vandaag. Alleen ik dacht van te voren dat het misschien niet zo'n succes zou worden met Nicole, omdat zij niet zo gevoelig reageert als Marengo. Maar goed, ik haar hoofdstelletje weer even verbouwd naar bitloos (gaat heel makkelijk, ik kan ze voor beide gebruiken, moet alleen wel hun eigen hoofdstel gebruiken) Nou en wij dus gaan rijden. En het ging echt super!!!! Normaal met bit rijdt ik haar eerst ook lekker los met lange (waslijntjes) teugels. Als ik gelijk de teugels zou aanpakken, dan wordt ze loom en gaat ze teveel op de voorhand lopen. Maar zo gaat ze lekker voorwaarts lopen en brengt ze haar achterhand beter onder. Dan rijd ik altijd veel overgangen, zo wordt ze nog voorwaartser en gaat ze beter reageren (ze was eerst nogal zwaar aan het been, maar gaat steeds beter en beter) en dan normaal geproken loopt ze na een tijdje vanzelf aan de teugel, dan pak ik mijn teugels wat aan en loopt ze lekker. Maar ook met het bit kwam het al vanuit haar hele lijf en niet door het trekken aan het bit. Dus zo ging het vandaag ook. Na 20 minuutjes ging ze wat ronder lopen en ze liep echt netjes. Ik had toen geen lange teugels meer, maar van druk was ook niet echt spraken. Gewoon een heel licht contact had ik. De galop ging wat minder, dan werd ze toch iets langer in haar rug, met als gevolg dat ze het maar een paar galopsprongen vol kon houden. Maar dat is een kwestie van oefenen. Ik vond dat ze het al super deed vandaag. Ik was trots op haar. En dan nog iets, normaal met het inrijden houdt ze altijd moeilijk halt (als ze goed verzameld is lukt het wel), ik moest dan echt een het bit trekken voordat ze halt hield Verdrietig Nu lukte het wel Haha!, gewoon op mijn zit gereden en beetje druk op de teugels en voila, mevrouw stond stil! Dus het ging super. Nu wilde ik dus een hoofdstel van de ruitershop gaan bestellen. Ik denk dat ik dan een full neem. Dan kan ik hem voor mijn e pony gebruiken en wat groter zetten voor Nicole. Die heeft een iets groter hoofd, maar niet veel groter hoor. Maar ik had nooit verwacht dat het met Nicole zo lekker zou gaan. De figuurtjes gingen ook simpel. En nicole was vooral blij dat ze zo wat blaadjes kon snoepen en ook nog op kon eten ook. Vaak snoepte ze stiekem wat van een struik naast de bak, maar liep ze een half uur met dat spul in haar mond, omdat ze het niet opgegeten kreeg met het bit en nu wel Haha!

Antheman

Re: Bitloos gereden met Nicole!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 18:03

Ramoontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 19:14

Antheman schreef:
Ervaringen graag delen in dit topic:
viewtopic.php?f=99&t=556829&start=400

Er begint een wildgroei aan bitloze topics te ontstaan.
Vandaar 1 centraal sticky. Knipoog

haha ok! Ik ga hem daar plaatsen. gooi deze maar op slot. Maar omdat er al zoveel topics zijn raak ik ook een beetje het overzicht kwijt. Van waar moet ik nu wat zetten Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 15:09

Daarom hier idd een slotje Lachen