Meermalen per dag loop ik even de wei in omdat ik toch buiten aan het werk ben en op die manier ga ik spelenderwijze veel met de paarden om.
Vanmorgen vroeg Capricho duidelijk om speciale aandacht. Niet opdringerig want zo is hij niet, maar op respectvolle afstand door zijn houding.
Ik vroeg wat er was en hij komt zijn kont laten zien. Niets aan te zien, gewoon een kont. Hij duwt de ander kant onder mijn neus. Ook niets aan te zien dus onder de staart zoeken dan, doch dat is kennelijk te ver naar achteren en hij stapt achteruit.
Hij wijs me met zijn snuit aan dat er in de lies iets zit. Helemaal bovenin de naad naast zijn ballen verscholen vind ik een teek ingegraven.
Tja, die krijg je er als paard niet uit, de baas heeft daarvoor handige vingers

Vanmiddag ga ik met hem naar het ringsteken in Morales. Dat is hier pal achter de heuvel en daar is Fiesta de San Juan. Het is een klein en gezellig buurtschap waar niet TE veel paarden komen dus de chaos enigzins te overzien.
Gisteren ben ik er al even met hem langs- en onder de tent doorgelopen.
Ik zadel hem wel op maar ga lopen. EEN nieuw ding tegelijk namelijk en eerst onbelast.
Als dat goed gaat, morgenochtend vroeg opstaan en in alle rust onder het zadel door Morales.
HC