Ik rijd met mijn paard gewoon dressuur en dat is af en toe een beetje moeilijk. Het is een echte uitslover en een uu rlang zich inhouden.... dat kost zoveel moeite. Dus heb ik nu al een tijdje de regel ingesteld dat hij een uurtje z'n best moet doen, dan gaan we daarna een tijdje spelen, totdat hij aangeeft "nu ben ik het zat..."
Maar nu lees ik steeds meer over een join-up en ik ben eigenlijk een beetje bang dat hij het "spelen" als een join-up ziet.
Wat ik doe is een beetje opjagen, hem laten rennen, hij mag kiezen waarheen, maar moet wel doorrennen. Af en toe staattie uitdagend te kijken, van pak me dan, maar als ik op um af kom rent hij er bokkend weer vandoor, af e ntoe een pootje naar mij uitsteken (als hij in een volte om me heen rent zijn achterste binnenbeen naar me toe trappen, maar ook meer als spel dan als iets gemeens).
Maar hij moet wel doorrennen tot ik zeg dat het klaar is en als het klaar is moet hij wel komen, anders ga ik door, of hij moet echt moe zijn, dat hij het gewoon gehad heeft, zover komt het echter nooit.
Ik wilde even de mening van de Join-up experts