rollen tijdens liggen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

boeflover

rollen tijdens liggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 23:54

sinds kort vind boef het nuttig om te gaan rollen als ik hem laat liggen.. vind dit eigenlijk best vervelend, want als ik hem dan terug trek staat hij gelijk weer op.. hoe kan ik hem leren dat hij níet moet gaan rollen?
(hij kon eerst dus wél gewoon gaan liggen zónder te gaan rollen..)

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 00:02

Nog voor hij gaat rollen je beloning geven (evt voorafgaand aan je beloningssignaal) en hem voor hij gaat rollen weer omhoog vragen. Dus de periode van liggen heel kort maken, die kan je later wel weer uitbreiden. Niet voor het rollen gaan straffen, dat werkt namelijk waarschijnlijk averechts. Liever een stapje terug doen en als het ware overnieuw aanleren. Succes ermee!

winnertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 22:22

ja kan je misschien wel doen hem voor zijn zodat hij daar de kans niet voor krijg

eefielover

Re: rollen tijdens liggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:06

mijn shet deed dat ook en toen ben k gewoon een paar keer half op dr gaan zitten..tegenhouden dus..wanneer ze dan toegaf en bleef liggen..even laten liggen en vervolgens belonen en op laten staan..Het is misschien niet de juiste manier maar het heeft wel geholpen..
succes drmee!

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:42

eefielover schreef:
mijn shet deed dat ook en toen ben k gewoon een paar keer half op dr gaan zitten..tegenhouden dus..wanneer ze dan toegaf en bleef liggen..even laten liggen en vervolgens belonen en op laten staan..Het is misschien niet de juiste manier maar het heeft wel geholpen..
succes drmee!

Haha, als het maar helpt toch! Tong uitsteken

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 07:11

In het circus waren we blij als paarden gaan rollen, het is een teken van ontspanning en vertrouwen in de mens.
Liggen is een zwaar knstje, niet alle paarden durven het en dus zijn ook niet alle paard toe aan dit kunstje.
Geduld, en wees vereerd met zoveel vertrouwen, werk vanuitdaar verder een je performance. De weg er naartoe is leuker dan het resultaat.

Knap hoor,
Nicole

Diannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 19:38

Inderdaad voordat hij gaat rollen meteen iets lekkers, en dat dan steeds uitstellen

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 18:19

of gewoon tegen houden ja.. of een keertje boos worden als je het echt zat ben mischien dat hij het zo wel leert.. Koe

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 18:59

Vooral heel boos worden ja, dan zal hij zich de volgende keer zeker weer in zo'n onvertrouwde positie voor je plaatsen... Als je er geen verstand van hebt kan je misschien beter niet reageren...

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 08:30

Ha, ha, niet boos worden hoor. Bos worden is nu eenmaal iets wat de meeste mensen goed snappen omdat ze dat geleerd is.
Maar ik ben overigens wel erg benieuwd hoe het nu met het liggen gaat. Het weer is er prima voor !