Join-up lukt maar niet..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mell_Binky

Join-up lukt maar niet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 21:30

Ik ben de laatste tijd met Natural Horsemanship bezig met de grondoefeningen.. Zoals leiden, reageren op druk enz. maar nou had ik laatst een Join-up geprobeerd, Binky ging wel met zijn hoofd naar beneden en kauwbewegingen maken maar als ik wegdraaide ging hij gewoon staan kijken, heb het nu 2 keer geprobeerd maar wat doe ik fout? of moet ik gewoon langer volhouden ofso?

xMnOn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:34

als het paard niet komt na ongeveer 3 minuten, of als je hoort dat hij iets anders gaat doen, jaag hem dan weer de ring door. Hij krijgt vanzelf de drang om naar je toe te gaan.

Mell_Binky

Re: Join-up lukt maar niet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 21:35

Okee dankjewel Zal het morge gelijk nog keer proberen

Deetjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:37

ik meende dat een join up altijd een soort van straf voor een paard was ,en dat je niet zomaar een join up kan doen.

Of heb ik dat nu verkeerd?

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:42

Waarom ging je een join-up doen met je paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 22:31

Dat vraag ik me ook af.

Het advies "jaag hem dan weer de ring door" word ik ook niet vrolijk van trouwens.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 23:32

Ik weet niet hoe je de join-up toepast, is het echt volgens de methode MR of heb je er een andere methode voor?

Ik zie overigens dat de sticky over de join-up is verwijdert, heb hem even voor je opgezocht: lees dit eens door, en vraag je af of je de Join-up echt wilt blijven meenemen.

viewtopic.php?f=125&t=556025

Mell_Binky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 20:08

@Cassidy: Nou ik heb het gelezen en eigenlijk nog nooit zo gehoord Ik heb zeg maar alleen de positieve kant gehoord en een meisje bij ons op stal doet t ook. Ik heb nu 2 keer een join-up gedaan en heb daar geen spijt van ofzo.. maar weet niet of ik er nog door blijf gaan En ja, zoals ook in dat topic staat over Heartland boeken: Dit was ook de reden waarvoor ik het wilde doen, omdat het daar allemaal zo in beschreven staat alsof t niks is.. (als ik wist dat t kwaad kon doen bij je paard.. )
Ik wist ook echt niet dat je je paard er een soort van mee 'strafte' maar dacht dat het juist heel goed was om te doen!! Heb ook een aantal sites bezocht om te kijken hoe het precies ging en hoe het voor je paard was, maar nee hoor niks over dat laatste, dus dacht dat t niet erg was!!

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 00:02

Mits goed toegepast kan het de verhoudingen rechtzetten, maar het is geen wondermiddel in omgang met probleempaarden, en dient al helemaal niet toegepast te worden omdat "het zo schattig is als ze achter je aanlopen".

Het maakt verder niet uit wat je in het verleden hebt gedaan, en paarden zijn gelukkig doorgaans erg vergevingsgezind. Ik hoop dat de sticky je iig aan het denken heeft gezet.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 19:41

Wat Cassidy al zegt; Oppassen geblazen.

ojele

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 11:01

Gisteren bij de demo geweest over natural horsemanship. Erg leuk om de uitleg over join up weer een keer te horen en te zien. Dat het een goed middel kan zijn, maar soms ook juist niet gebruikt wordt. Ze lieten heel mooi een rustige join up zien, waarna ze aan het werk gingen. Ze vertelden dat het een goede start kan zijn, maar zeker geen wondermiddel. Dat je een join up nooit langer moet laten duren dan 4 - 5 minuten. Als je niet alle signalen hebt, ligt dan aan jou, niet aan het paard. Ze vertelden ook heel duidelijk dat zij verder werken vanuit de principes van join up en lieten dat ook zien. Samenwerking, vertrouwen en respect. Geweldig toch weer om te zien hoe makkelijk deze mensen konden werken met 2 paarden die ze niet kenden, met een probleem en hoe makkelijk de paarden mee wilden werken. Zij vertellen precies waar je op moet letten en wat wel en niet. Erg leuk, ik heb trouwens van heel de dag genoten. echt een aanrader voor volgend jaar voor iedereen!

Mell_Binky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 15:35

ooh.. Klinkt leuk Ga ik in de gaten houden