Samays schreef:Ten eerste: hoe wordt er aan getrokken? Het slaan is absoluut geen dierenmishandeling, er zitten ook regels aan het bepaalde aantal tikken wat j ehet paard mag geven op de rechte lijn, en dat mag ook alleen met de leidsels in beide handen, niet in 1 hand. Daarbij zie ik ook niet in wat er mishandeling is als het paard gewoon hard rent. Doen ze in de natuur ook, terwijl ik ze in de natuur niet zo snel zie appuyeren of passage zie doen...
nou je ziet die beesten toch de hele tijd met de teugels strak en het bit bijna door de lippen heen schuren, en waarom is slaan dan geen dierenmishandeling? Jij gaat toch ook niet op de atletiekbaan staan om de lopers op hun reten te slaan, of wel soms? Oké, het rennen is dan niet zó erg, ik ben het met je eens, dat doen ze in de natuur ook, maar ik heb dan wel vaker jockeys gezien met maar één hand aan de teugel en de ander met een zweep aan het werken als een gek op de huid van het paard.
pffff waarom reageer ik eigenlijk ?????????? ga ook zeker niet in discussie, want deze is al zo vaak gevoerd (kijk toch maar even wat andere topics na) ja er word indd wel eens geslagen, zal het zeker niet ontkennen....wat weer heeeeeeeeeel iets anders is '' als een gek werken op de huid van een paard''. het slaat,naar mijn mening, nergens op om het te gaan vergelijken met een atletiek baan! het is een MENSENsport...dat zijn paarden. je kan het naar mijn idee wel gaan vergelijken met andere takken van de PAARDENsport en dan denk ik dat het allemaal hetzelfde blijft. ook in die takken hebben ze allerlei foefjes en trucjes om een paard beter te laten presteren ......en ik kan je zeggen ook die zijn niet natuurlijk! dus als je de dan toch iets mishandeling wil noemen, zou het de paardensport in zijn algemeen moeten zijn....en niet de rensport meer dan andere takken.