[AR] Van der wal wagen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

John_1983

Van der wal wagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 13:55

Hallo dames en heren,

Sinds kort zijn we bezig met mennen. We zijn ook al even aan het kijken mnaar een marathonwagen. Nu raadde iemand een van der wal wagen aan. Wie heeft hier ervaringen mee?

Volgens diegene mag het paard (Irish Cob) een kar trekken van max. 250kg.

judithM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 16:38

Nou ik denk dat je voor een van de Wal wagen een hele beste portemonee mee mag brengen hahaha.
Het 1e topic bij aangespannen rijden is een lijst van leveranciers waar je wat aan kunt hebben.

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 16:44

van de Wal is een prima wagenbouwer. Het is een echte nederlandse bouwer en dat geeft gewoon goede kwaliteit wagens. Bovendien heb je altijd de juiste onderdelen in de buurt. Veel andere wagendealers hebben poolse wagens en die zijn niet altijd op wens te bouwen (fabriekswagens) met poolse onderdelen.

John_1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 17:35

judithM schreef:
Nou ik denk dat je voor een van de Wal wagen een hele beste portemonee mee mag brengen hahaha.
Het 1e topic bij aangespannen rijden is een lijst van leveranciers waar je wat aan kunt hebben.

Ik ben dus ook aan het kijken naar de prijs en het uiterlijk van de wagen. Veel wagens zien er wel leuk uit maar vouw je zo om een boom. Daarom was ik aan het kijken of iemand misschien foto's heeft en/of een prijs. Op de site van van der Wal staan geen foto's.

En wat vind je een behoorlijke portomonee?

John_1983

Re: Van der wal wagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 19:31

Watvoor wagen rijden jullie dan? We hebben een budget van 3k. En we willen later er wedstrijden mee gaan rijden, dus daar moet ook op gelet worden. Wat raden jullie dan aan?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 11:08

Van de Wal bouwt tegenwoordig samen met Kelders, dus kun je op die webside kijken.

De wagenbouwers laten allemaal het frame in Polen bouwen, zelfs van de Wal , en ook van de Heuvel.

Flurk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 11:10

Hans van de Mee bouwt echt alles zelf en wil ik je zeker aanraden echter dat zal wel te ver uit jouw buurt liggen

judithM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 14:17

Ik had altijd een wagen van Kool uit Elspeet.
Een poolse wagen die stevig en solide is, niet eentje die je ook wel op i-net ziet en die je idd na een dikke kuil wel op kunt knappen.
Ik heb deze met "pijn in mijn hart "verkocht omdat ik wat lichters wilde.

Ik heb nu een 2 wieler van van der Mee.

Een dikke portemonee denk ik aan 4000 euro voor een marathonwagen.

John_1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 10:18

judithM schreef:
Ik had altijd een wagen van Kool uit Elspeet.
Een poolse wagen die stevig en solide is, niet eentje die je ook wel op i-net ziet en die je idd na een dikke kuil wel op kunt knappen.
Ik heb deze met "pijn in mijn hart "verkocht omdat ik wat lichters wilde.

Ik heb nu een 2 wieler van van der Mee.

Een dikke portemonee denk ik aan 4000 euro voor een marathonwagen.

Dat is een behoorlijke voor een nieuwe maar al de prijs-kwaliteit goed is..... Misschien hebben we er 1 gevonden maar ik zal het maar niet te hard roepen omdat ik dit al een keer of 5 heb geroepen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 17:10

v.d. Wal is inderdaad samen gaan werken met Kelders.
Beide vind ik aanraders voor een echte goede wagen!
Maar dan moet je inderdaad wel je budget mee hebben...

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 21:17

Ja op de site van van der Wal wordt je op een gegeven moment doorgelinkt naar Kelders.

We gaan zondag naar een marathonwagen kijken en van daaruit zien we wel verder.

DendroFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:47

Wij hebben een Van de Wal-wagen overgenomen van een vriendin. Ik had liever een goede 2-hands dan een minder kwaliteit niuewe voor hetzelfde geld misschien. Maar mijn wagen blijft zijn waarde meer vast houden. En Kelders werkt inderdaad met hem samen. Ook igv onderhoud en reparaties. Hierdoor worden zowel het noorden als het westen van het land door hun bediend.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 20:02

Wie geen Poolse wagen wil kan beter stoppen met mennen want álles komt uit Polen. Het enige verschil is dat de duurdere wagenbouwers alleen het grove werk laten overkomen en hoe goedkoper de wagen, hoe meer werk er in Polen zelf wordt gedaan. Het is voor de wagenbouwers simpelweg onmogelijk om mee te blijven doen als zij zelf de wagens helemaal bouwen, de concurrentie is moordend in die handel.

Maar over vd Wal heb ik nog nooit slechte verhalen gehoord, ik heb er zelf geen ervaring mee.

oudehinken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 19:21

mijn buurman heeft er 1 van van de heuvel ook een koetsenbouwer.
die heeft ze vaak ook 2de hands maar die is ook vrij prijzig en poolse wagens moet je echt niet hebben daar kom je echt wel van terug.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 19:30

Oh en waar laat Van de Heuvel denk je de wagens bouwen??

En ook Poolse wagens zit verschil in zoals Sjonnie al zei.
Er zijn er die bij de deur al roesten, maar je hebt ook goede.

Als je netjes met je wagen omgaat en in de hindernissen niet iedere paal probeert eruit te rijden, doet een Poolse niet onder voor een andere Poolse.(daar komen ze allemaal vandaan).

Heb je er echter één uit de oertijd kan het zijn dat hij in Nederland gebouwd is.

oudehinken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 19:35

van de heuvel bouwt zelf marathon wagens

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 19:37

Bouwde in verleden tijd heb je gelijk

Hij laat nu alles in Polen maken en lassen.

En bouwt ze hier zelf af.

Arbeids en materiaalkosten zijn hier veel te hoog.

Sjonniej schreef:
Wie geen Poolse wagen wil kan beter stoppen met mennen want álles komt uit Polen. Het enige verschil is dat de duurdere wagenbouwers alleen het grove werk laten overkomen en hoe goedkoper de wagen, hoe meer werk er in Polen zelf wordt gedaan. Het is voor de wagenbouwers simpelweg onmogelijk om mee te blijven doen als zij zelf de wagens helemaal bouwen, de concurrentie is moordend in die handel.

Maar over vd Wal heb ik nog nooit slechte verhalen gehoord, ik heb er zelf geen ervaring mee.

cavellino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 23:15

Hoi

Ik heb een wagen van G.J van Boven

Die laat ze ook in Polen maken en dat is een supere wagen

aart van de kamp is er vele malen nederlands kampioen meegeworden.

Ik heb hem gewoon buiten staan onder de kap en hij roest niet.

Ben heel blij met de wagen

Er zit wel verschil in de poolse wagens, Koop er een van een bouwer die al lang in het vak zit. KIjk ook naar de dikte van het materiaal want ook al lijken ze op elkaar er zit verschil in kwaliteit!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 23:20

van der Wal laat het tegenwoordig ook in Polen in elkaar zetten. Wel nederlands staal en onderdelen dus nog steeds makelijk verkrijgbaar.

Echwel schreef:

Heb je er echter één uit de oertijd kan het zijn dat hij in Nederland gebouwd is.

Die van mij komt dan uit de oertijd. HCA is nog super-nederlands

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 10:01

Ik zie wel eens van die wagentjes dat ik denk van als er een boom in de wegstaat krijg je zo'n effect als wanneer je een auto er met 50km/u ertegen aan zet.

Wat is een goed alternatief voor een wagen van van der wal? Is een Leon dan een goede wagen?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 10:07

Ga eens een rondje wagenmakers doen, zie je vanzelf wat jou het best past.

Het is net als met auto's bij de één vind je wat en bij de ander laat je wat.

Zorg dat je overal op de wagens gaat zitten en kijk wat het beste voor jou is.

Vraag ook naar de service wat een heel belangrijk punt is, onze wagenbouwer verleent die prima.
Bv als er iets stuk is kunnen we gelijk langskomen en dan repareert hij het ter plekke, sommige onderdelen, die bestelt moeten worden daargelaten.

Mijn enkelspanwagentje bv, is de lak wat minder van, gebeurt je ook bij auto's, dit zal hij na het wedstrijd seizoen helemaal overspuiten.

karmas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 07:38

Ik heb al jaren een Van der Wal wagen en ben er erg tevreden over, ik ben nu bezig aan mijn derde van der Wal wagen, de 1e twee heb ik 2e hands nog goed kunnen verkopen. De laatste ziet er nu na 51/2 jaar nog als nieuw uit. Verder nog nooit mankementen aan de wagens gehad.

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 21:27

De van der wal wagen is verkocht.

Zondag zijn mijn vriendin en ik gaan kijken naar een Leon wagen. Heel mooi ding met harde wielen (we willen ook luchtbanden), 180kg en zag er netjes uit. Alleen zat de draaikrans wat vast omdat hij 5 maander stil had gestaan. Is een jaar oud, vraagprijs is bijna 3000 euro.

Alleen nu krijgt mijn vriendin twijfels: ze wil een nieuwe. Nou kan ik me er wel in vinden maar ja die prijs. Misschien gaan we een keer een rondje noord nederland en zien we dan wel.

Wat zouden jullie doen?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 07:58

Gewoon zelf kijken, zoveel mensen zoveel wensen.

Wat een ander wil wil jij niet, dus doe zelf ideeën op en ga idd rondkijken.

Stippel een mooie route uit en in de FAQ hierboven staan alle internetsites, dus bijbehorende adressen.

Wij waren zaterdag naar Kool en hebben heerlijk over de veluwe getourd en onderweg genoeg restaurantjes voor een lekker kopje koffie.

Zo kun je er een mooie dag van maken.

En wie je het ook vraagt iedereen vindt zijn wagen de beste.

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 11:35

Echwel schreef:
Gewoon zelf kijken, zoveel mensen zoveel wensen.

Wat een ander wil wil jij niet, dus doe zelf ideeën op en ga idd rondkijken.

Stippel een mooie route uit en in de FAQ hierboven staan alle internetsites, dus bijbehorende adressen.

Wij waren zaterdag naar Kool en hebben heerlijk over de veluwe getourd en onderweg genoeg restaurantjes voor een lekker kopje koffie.

Zo kun je er een mooie dag van maken.

En wie je het ook vraagt iedereen vindt zijn wagen de beste.

Ik wist niet dat een marathonwagen kopen zo lastig was zeg! Maar de vakantie komt eraan dus kunnen we een keer rondje Nederland houden. Maar waar moet je op letten bij de koop van een marathonwagen? Ik heb wel enige ideeën, maar wil even zeker weten of ik niets mis.....