[AR] zelf een wagen maken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Toverbal

zelf een wagen maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 09:11

Ik wil graag een karretje voor mijn shetlandpony.
Hij staat nu voor de sulky, maar het lijkt mijn ook leuk om lekker door de polder te rijden en dat ik iemand kan meenemen.

Ik wil graag een marathonwagen.
Nu willen mijn vriend en oom een wagen voor mij maken.

Heeft iemand hier al is een wagen gemaakt en dan bedoel ik echt een soort marathonwagen en geen houten wagen?
Ik weet ook niet of je het zelf kan maken, ze zijn we heel handig maar ik weet niet of het haalbaar is.

En weet iemand waar ik de maten voor z'n wagen kan vinden?
Ik kan er gewoon een kopen natuurlijk, maar ze willen zo graag een wagen maken dat ik ze een kans geef

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:26

Ik dacht dat Napie haar wagen zelf gebouwd had (met hulp van een wagenbouwer). Ik denk dat ze hier ook vanzelf reageerd .

Mocht het leuk lukken mogen ze er nog wel eentje maken .

Nado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:27

In dit topic staan ook een aantal wagens die zelf gebouwd zijn, de anderen zijn misschien goede voorbeelden voor hoe je het zelf zou willen: viewtopic.php?f=21&t=481732

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:01

Mijn wagen heb ik inderdaad zelf gebouwd met hulp van de wagenbouwer. Hij heeft het las en spuitwerk gedaan en wij hebben hem in elkaar gezet. We hebben er ongeveer 5 weekenden over gedaan en zonder het advies van de wagenbouwer was het ons niet zo goed gelukt.
Laswerk zou ik nooit zelf doen. Dat moet echt oersterk zijn. Verder zijn remsystemen ook vrij lastig om aan te leggen. Bekleding was ook een hele klus maar daar hadden we een mal voor. Verder ontbrak het ons zelf aan de materialen en die hadden we wel bij die wagenmaker (gereedschap dus). Ik vond het heel leuk om te doen maar zou het geen tweede keer doen. Daar hadden we trouwens alles aan onderdelen voorhanden. Als je alles los moet aanschaffen ben je eigenlijk net zo veel kwijt als dat je een nieuwe of goede tweedehands koopt.

Toverbal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 11:08

ja dat denk ik ook wel dat je even veel kwijt bent kwa geld.

Maar jij had een bouwpakket toch?
Die zijn ook ruim 2000 euro en omdat ik hem niet voor de sport wil gebruiken, maar alleen voor ritjes door de polder vind ik het een hoop geld.
Misschien toch maar eens kijken voor een tweedehands karretje.

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:18

Lijkt me verstandig

eefielover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:28

Ga gewoon eens kijken in showrooms e.d. om eerst eens ideen op te doen. Kijken wat je precies wil en dan eens het een en het ander uit geen werken. Ik vind het knap als het je lukt en ben benieuwd naar het resultaat! succes ermee

Toverbal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 12:15

eefielover schreef:
Ga gewoon eens kijken in showrooms e.d. om eerst eens ideen op te doen. Kijken wat je precies wil en dan eens het een en het ander uit geen werken. Ik vind het knap als het je lukt en ben benieuwd naar het resultaat! succes ermee

IK denk toch dat ik voor een tweede hands wagen ga kijken

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:06

Het is een stuk duurder om het zelf te doen vanwege je materiaal.
Je moet gereedschap aanschaffen. Al het materiaal wat je koopt wordt in bepaalde eenheden verkocht, waardoor je allemaal restjes overhoudt (waar je dus wel voor betaald hebt).