[AR] aanscgaf tuig

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nappie16

aanscgaf tuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 11:51

hey,
we gaan binnen kort een haflinger kopen waar me vader mee wil mennen. nu is de vraag waar kan ik tuig kopen (liefts in de buurt van brabant) en aan hoeveel geld moet ik ongeveer gaan denken? het is gewoon voor recreatie dus niet voor wedstrijden. een 2de hands tuig kan ook.
kar kunnen we van iemand lenen dus das geen probleem!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 12:02

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 17:45

Ja, MP, zou ik ook doen, daar staan tuigjes voor een scheet en 3 knikkers,( rond de € 100 á € 300) terwijl ze nog prima zijn.

De meeste beginnen enthousiast, en als het toch allemaal wat te ingewikkeld wordt, ligt het tuig in de kast te schimmelen, en komt het vanzelf op marktplaats terecht

Wiesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 18:09

En dat is dan net het gevaar. Als je een tuig op MP koopt kan het goed een jaar in een vochtig schuurtje hebben hangen te schimmelen. En als er dan buiten een keer wat gebeurt dan knapt het ene na het andere riempje kapot. Je weet gewoon niet wat je koopt. En ja, natuurlijk kan het ook helemaal goed gaan, dat weet ik ook wel, maar je hebt ook kans van niet.

Wij hebben toevallig deze week nieuw tuig gekocht, van ideaal, gewone simpele uitvoering voor 560,00 geloof ik.

judithM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 18:41

Wiesje schreef:
En dat is dan net het gevaar. Als je een tuig op MP koopt kan het goed een jaar in een vochtig schuurtje hebben hangen te schimmelen. En als er dan buiten een keer wat gebeurt dan knapt het ene na het andere riempje kapot. Je weet gewoon niet wat je koopt. En ja, natuurlijk kan het ook helemaal goed gaan, dat weet ik ook wel, maar je hebt ook kans van niet.

Wij hebben toevallig deze week nieuw tuig gekocht, van ideaal, gewone simpele uitvoering voor 560,00 geloof ik.

Helemaal mee eens!
Op zoiets moet je niet beknibbelen!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:46

Schimmel gaat leer niet dood van. Als je dat een paar keer goed onder handen neemt, heb je er een prima tuig aan.

Ik ben ook volledig voorstander van het feit dat je op dit soort dingen niet mag beknibbelen, heb zelf een Kieffertuig, maar als je eenmaal in deze tak van de sport nezig gaat, ga ik er wel vanuit dat je voorkennis ook voldoende is, dus dat je op een redelijke manier bruikbaar, van niet bruikbaar kan onderscheiden.

En, 9 van de 10 keer staat er een foto bij, als je al niet vertrouwt, moet je er niet op in gaan.

eefielover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:25

Ik heb zelf ook een tweedehands tuigje gekocht voor mn shet. Maar dan niet via internet maar via een tweedehands beurs hier in de buurt. Dus dan sta je er met je neus bovenop. Ik heb hem helemaal gecontroleerd op scheurtjes e.d. Maar hij zag er nog super uit en doet het ook goed! En dat voor 60 euro