Iemand slechte ervaringen met bitloos van Ruitersportshop?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

djodjodjo

Iemand slechte ervaringen met bitloos van Ruitersportshop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 20:32

Ik ga waarschijnlijk binnenkort het bitloze hoofdstel van Ruitersportshop bestellen. Ik heb van veel verschillende mensen heel positieve ervaringen gehoord.
Ik ben benieuwd of er ook mensen zijn met minder goede ervaringen met dit hoofdstel.

*hopend op zo min mogelijk reacties *
Laatst bijgewerkt door Djilna op 07-06-06 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 20:42

Zou je de titel van je topic niet veranderen? Nu is het net of je al slechte ervaringen met het hoofdstel hebt, je kunt beter "Ervaring met... gezocht" nemen!

djodjodjo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 20:45

Ow, ja, idd je hebt gelijk! Hoe doe ik dit :S

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 20:45

Geen idee . Anders even een mod vragen ?

Riëtte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:01

Ik sta ook op het punt om er 1 te bestellen. Ik schrok me al rot: ik dacht ook dat je slechte ervaringen had....
Maar rechsonder je eerste bericht staat als het goed is het knopje "edit" als je die aanklikt dan kun je je bericht (en titel) veranderen...

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:18

waarschijnlijk nu al niet meer.

djodjodjo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 21:19

Nee, inderdaad. Maar een mod weet er inmiddels al van

Riëtte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:01

Die van mij komt morgen binnen. Ga hem morgenavond meteen uit proberen! Heb jij die van jou al getest?

djodjodjo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 21:04

Nee, ik zit helemaal in spanning te wachten tot wanneer die binnen komt... :D
Stuur je trouwens even een pb, anders wordt het hier te off topic

Riëtte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 22:46

Ik heb hem nu 1x gebruikt (in de bak) en hij bevalt nu al goed! Er zit gewoon een rem en een stuur op. Op een gegeven moment was er iemand in de hoek gaan zitten, en dat vond ze best eng en spurtte even weg, ik had haar zo weer onder controle!

Het is wel even zoeken hoveel druk je moet hebben, en als het even niet ging (van de hoefslag ging terwijl ik hem wou volgen) dan moest ik me zelf iets meer op het rijden concentreren. het is nog niet zo geconditioneerdvanzelfsprekend als met bit (ik kan het juiste woord even niet vinden). Maar ik vind het dusdanig vertrouwd dat ik de volgende keer ermee naar buiten ga. Zonder er een bit bij in te hangen.

Enig minpuntje vind ik dat hij toch wel iets aan de kleine kant is, maar ja Des heeft nu eenmaal een belachelijk grote kop .

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 20:09

Ik vond mijne ook iets aan de kleine kant, dat is idd ook het enige minpuntje wat ik tegen ben gekomen. Het past wel, maar Zor moet geen dikkere kop krijgen . Verder ben ik alleen maar positief, ik vind het veel lekkerder rijden als met bit. We hadden dan beide ook geen ontwenningsverschijnselen.

Cookies

Re: Iemand slechte ervaringen met bitloos van Ruitersportsho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 21:09

Ik heb er ook zo een. Niet bij de Ruitersportschop gekocht, maar het is wel dezelfde. Ik vind het een fijn hoofdstel, erg mooi ook. Mijn paard loopt er goed mee. Ik ben haar daarmee aan het inrijden.

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 10:22

gelukig staat hij nu weer bij naturals

R_MW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 12:10

Ik ben héél enthousiast over dit hoofdstel! Meer stalgenoten van me hebben dit hoofdstel gekocht omdat het zo fijn rijdt! Ik zou zeggen: KOPEN!

djodjodjo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 20:28

Heb hem binnen en een aantal keer gebruikt: GEWELDIG!!!

Mijn topic over hoe het bevalt zwerft hier nog ergens op Naturals rond

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 09:34

Ik ga 'em zeer waarschijnlijk ook bestellen. Lees ook alleen maar goeie ervaringen, vind het een goede prijs en het is nog een mooie om te zien ook !

Ramoontje

Re: Iemand slechte ervaringen met bitloos van Ruitersportshop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 15:31

ja ik rijd nog met een zelfgemaakt, om het eerst even uit te proberen. Hier reageert ze best goed op, maar heb het idee dat dit hoofdstel van de ruitershop nog iets fijner rijdt en lekkerder zit voor het paard? Heeft iemand ook eerst met een zelfgemaakte of een andere bitloos hoofdstel gereden en rijdt nu met deze van de ruitershop? Merk je veel verschil>?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 20:23

Ik heb eerst met een cross rope bridle gereden. Ook wel een fijn ding, maar het hoofstel van de ruitersportshop vind ik een stuk mooier en blijft ook wat beter zitten. Ik ben er mijn jonge paarden mee aan het inrijden.

Anoniem

Re: Iemand slechte ervaringen met bitloos van Ruitersportshop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 21:13

Ramoontje schreef:
Heeft iemand ook eerst met een zelfgemaakte of een andere bitloos hoofdstel gereden en rijdt nu met deze van de ruitershop? Merk je veel verschil>?

Ik ben bitloos begonnen met de Libra. Eerst één van dik touw, later één van dun touw.
Deze van de ruitershop bevalt veel beter. Tijdens buitenritten maakt het niet zoveel uit, maar tijdens dressuur is er toch behoorlijk verschil.
Ik voelde heel duidelijk dat Jovarna bijv. de touwen over haar wang irritant vond. En de Libra is erg instabiel. Vóórdeel daarvan was wel dat het me heel bewust heeft gemaakt om niet te veel op één teugel te werken; dat werd nl. onmiddellijk afgestraft. Haha!
Maar dit leren hoofdstel ligt dus erg stabiel, van schuiven is geen sprake.