ziet er idd wel uit als een EV en niet als een draver. Heb je misschien wat meer info? naam, ouders e.d. want lijkt wel een beetje op een oud-renpaard van me vader. (die kan alleen geen 22 zijn, misschien wel bloedverwant)
Ik schrok me al te pletter toen ik die rijfoto zag. Wij hebben in 1998 een vos gefokt die in Emmeloord heeft gestaan maar daarna als rijpaard is weggegaan. Maar die van ons had een kleiner wit voetje en andere manen.
Daar mijn smid veel met dravers werkt, ga ik eigenlijk op zijn oordeel af. Zelf had ik gewoon een papier loos paard gekocht, tot hij zij, he.. een eng. volbloed, die zie je niet veel.
Ik heb hem zelf van een particulier, die vertelde dat hij hem van een manege bij emmeloord had. Daar zouden ze weten dat het paard uit polen afkomstig was.
Dravers hebben veel Volbloed in de aderen, ook al zit het ver terug. Ik vind hem het meest op een Volbloed lijken echter. Ik rijd vaak langs de fokstallen van Boko, heb vroeger dravers getraind, maar heb ook de nodige Volbloeden gezien. Gemiddeld genomen, hebben ze wel van elkaar weg, maar vooral op die eerste foto vind ik hem meer van een Volbloed hebben.
Is hij niet gechipt? Wellicht kan de dierenarts zijn chipnummer uitlezen en als je met dat nummer contact opneemt met de NDR (www.ndr.nl) dan kun je misschien achterhalen wie het is...