Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
promptertje schreef:waarom zou het een naam moeten hebben of bij een methode moeten horen? Zo te lezen vond jij het leuk, vond je paard het prima, dus waarom dit niet af en toe herhalen?
Voor iets meer mogelijkheden qua rijden kun je ook een touwhalster nemen, daar kun je wat meer mee dan alleen een touw om de hals en rijdt ook prima. Dat achteruit laten lopen is IMO nergens voor nodig bij het halt houden, doe gewoon wat goed gaat en wat jullie allebei leuk vinden.
Ik ben ook altijd dressuurruiter geweest en ben nu enthousiast Parelli-er, maar het plezier blijft voorop staan. lees dus lekker wat jou interessant lijkt, zoek eens wat op internet, maar blijf bij je eigen gevoel.
Antheman schreef:Heerlijk voor jullie dat dit zo lekker ging!
Het is mij niet helemaal duidelijk wat je nu precies zoekt.
Je zoekt eigenlijk GEEN optoming begrijp ik?
Maar wel iets om haar hals?
Dan lijkt een ring me prima.
Maar dat halstertouw wat je gebruikt , is toch ook een prima methode?
Jullie begrijpen elkaar kennelijk. Dan heb je toch niet direct een nieuw attribuut nodig?
callippo schreef:Een string (licht touwtje van 6mm dik) om de hals is dan wellicht fijner voor jouw paard, aangezien je het touw toch niet nodig hebt om te sturen en in te houden en enkel als ondersteuning gebruikt. (www.equiplay.nl)
QuijoSavan schreef:Naja ik gebruik het deels, ik kan het nog niet alleen alles op mn stem betreft stoppen/langzamer. Voor het sturen gebruik ik vooral mn lichaam en soms touw als ondersteuning. Gaat die string dan niet strakker zitten om haar hals? Een string is nog dunner en dus ook scherper?
Bedankt voor de info en site.