Hij is er! Mijn eigen Barefoot! (Met foto's)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Riëtte

Hij is er! Mijn eigen Barefoot! (Met foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 20:25

Vanochtend rond 09:00 was mijn zwager er. Hij kan op kosten van zijn baas tanken (ook in vrije tijd) en wou wel met me mee het zadel ophalen. Het zadel moest bij Alkmaar wegkomen, dus heel wat uurtjes voor de boeg...
Mijn zwager had er een aardig tempo in, en in 2 uur en 15 minuten waren we er. Het zadel zag er nog beter uit als op de foto's. Als er een keer of 5 mee gereden is, is het al vaak volgens mij! Dus zadel in de auto en weer terug.
Op de afsluitdijk korte plaspauze gehad en weer verder.
Klokslag 2 uur waren we weer thuis. Mijn nichtje had zullen komen om te rijden, maar die stuurde al snel een sms dat het niet doorging. Dus maar alleen naar Des.
Het zadel lag prima op Des, ik zat er beter op als op de andere Cheyenne die ik heb geprobeert (misschien dat die ouder was?) en hij bleef ook zonder opstapje goed liggen tijdens het opstappen. Ik ben er dik tevreden mee
Wat ik op zich wel jammer vind is dat er geen anatomisch gevormde singel bij zit, maar een eenvoudige neopreen singel (die me overigens prima van pas komt voor mijn dressuurzadel). Nadeel van een a.g. singel vind ik dat die van leer zijn, toch meer zweten en meer onderhoud vragen (neopreen haal je onder de kraan door en is weer zo schoon en droog).

Hieronder nu de foto's:
alleen het zadel:
Afbeelding

Des met zadel:
Afbeelding

in draf:
Afbeelding

koppie:
Afbeelding

met haar andalusier-vriendin:
Afbeelding

en omdat ze gewoon een mooi koppie heeft...
Afbeelding

Deze en de rest van de foto's staan ook in:
http://www.mijnalbum.nl/Album=3KSI7GFA

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 21:20

hoe lang moet die singel zijn?
Ik heb nog 2 anatomisch gevormde neopreen singels liggen van 75 cm

Riëtte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 21:37

Oh, zijn die er ook?
Er zit nu een singel van 75cm aan, die gaat net (eigenlijk zou ik hem liever iets korter zien), maar wat vraag je er voor?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 21:43

15 euro excl. verzendkosten..... (die zijn net verhoogd, las ik ergens)

Riëtte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 22:15

en waar woon je?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 07:41

Leuke foto's!

Lijkt me een heel net zadel nog, gefeliciteerd!

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 09:40

Staat er goed op !

Singel lijkt een prima lengte ?

Kan het beste zo hoog mogelijk zitten , dan heb je zo min mogelijk die singelstoten op de blote huid.

Neopreen is juist enorm vies zweterig en broeierig spul , leer houdt veel minder warmte vast. Maar neopreen werkt ook goed aan boomloos

Riëtte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 20:10

Singel is wel aan de lange kant, rechts op het laatste gaatje, links nog 2 over geloof ik. Mijn eigen singel is ca 5 cm korter, scheelt aan weerszijden een paar gaatjes. Wat is het voordeel van een anatomisch gevormde singel?

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:33

Als je de singel dan netjes gelijk aansingelt , heb je aan beide kanten nog een gaatje over. Vind ik persoonlijk super....tenzij je natuurlijk met een dikke pens zit ofzo en verwacht dat hij wat te lang zal zijn als paardlief wat slanker wordt.

Anatomisch gevormd heeft als voordeel dat de ellebogen meer vrijheid hebben , mits de goede maat singel gebruikt wordt zodat de smalle delen idd achter de ellebogen liggen.

_elske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 11:17

hé, wat voor (halster)hoofdstel heb jij? (sorry, erg off topic )
ziet er mooi uit, vooral die frontriem
verder vind ik het zadel heel mooi op je paardje

Riëtte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 09:21

Eentje bij de Hippo weg (ze hadden er maar 1 liggen, had dus geen keus )

Kim_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:18

_elske_ schreef:
hé, wat voor (halster)hoofdstel heb jij? (sorry, erg off topic )
ziet er mooi uit, vooral die frontriem
verder vind ik het zadel heel mooi op je paardje

die verkopen ze volgens mij ook bij de agradi

Pellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 10:18

Morrie schreef:
hoe lang moet die singel zijn?
Ik heb nog 2 anatomisch gevormde neopreen singels liggen van 75 cm

ja je hebt neopreen en neopreen, jij hebt de goede morrie

Riëtte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 22:55

Vanavond weer boomloos EN bitloos gereden. Lekker een lange buitenrit gemaakt. Het zadel zit dan dus heerlijk!bBen nog steeds erg blij met mijn Barefootje!
Wel heb ik hem nu thuis liggen omdat ik aan de pad iets langere klittenbandjes wil maken, zodat de pad wat beter bevestigd kan worden onder de zitting van de Barefoot (en hopenlijk dus niet meer naar achter verschuift). Verder zit ik te dubben of ik er toch niet extra inlages in moet doen. Ik kan het allicht proberen, ik heb nog wel sz'n slaapmatje liggen... Misschien dat het verlengen van de klittenbandjes ook wel het gewenste effect heeft (het gaat om het eerste stukje van de pad, die trekt straks over de rug, als de pad beter blijft liggen wordt ie meer omhoog getrokken? )

Was nu de 2e keer met mijn bitloos van de Ruitersportshop en meteen maar naar buiten. Nou ja, ik merk gewoon geen verschil: wel of geen bit! Alleen een intens gevoel van vrijheid als ik zo lekker hard met een vriendin over een breed pad galoppeer!

Nee, mij bevalt het goed, en aan Des haar stappen en vrolijkheid te merken bevalt het haar zeker zo goed!

Riëtte

Re: Hij is er! Mijn eigen Barefoot! (Met foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 22:52

Ik heb vanavond de grandeur pad aangepast.
Ik heb er extra lange klittebandjes aangezet. Hierdoor kan de pad onder de zitting vastleggen. Zo zonder paard ligt het al een stuk beter. Op paard ongetwijfeld ook, aangezien er geen beweging in te krijgen is.
Zo is het nu:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eerst zaten er dus korte klittenbandjes aan die door de voorste ringetjes moesten. Ze waren dus wel dusdanig lang dat de pad naar achteren kon verschuiven (ca 2cm, net genoeg om onder het zadel te eindigen.)

Riëtte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 23:32

Joepie! Het werkt! De pad wordt dusdanig omhoog getrokken dat ik een mooie droge ruggegraat overhou...
Verder blijft de pad mooi op zijn plek zitten nu.
Ik ben dus helemaal happy dat ik de pad heb verbouwd!

Heb ook lekker gereden vanavond. In de bak, een beetje dressuurmatig aan de slag (weer bitloos). Gaat toch lekker. Ook de galop. Des houdt het veel makkelijker vol, valt niet zo snel terug en heeft toch een rustig tempo (normaal probeerde ze haar rondjes af te raffelen, zodat ze eerder klaar was).

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:18

Leuk hoor !
Ligt goed!

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 10:51

Riëtte schreef:
Joepie! Het werkt! De pad wordt dusdanig omhoog getrokken dat ik een mooie droge ruggegraat overhou...
Verder blijft de pad mooi op zijn plek zitten nu.
Ik ben dus helemaal happy dat ik de pad heb verbouwd!

Heb ook lekker gereden vanavond. In de bak, een beetje dressuurmatig aan de slag (weer bitloos). Gaat toch lekker. Ook de galop. Des houdt het veel makkelijker vol, valt niet zo snel terug en heeft toch een rustig tempo (normaal probeerde ze haar rondjes af te raffelen, zodat ze eerder klaar was).

He dat is een goeie! Ga ik ook meteen doen bij mijn Barefoot pad want die verdwijnt na een wilde rit weleens een beetje naar achteren. Fijn dat je BF zo goed bevalt!

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 14:18

@evita_: dat heb ik ook van een ander gehoor hoor... Niet het verbouwen, maar hoe zo'n pad officieel vastgmaakt moet worden... Ik heb destijds een Torsion geleend en daar wou de pad er wel op de juiste manier bij vast. Misschien dat jou klittebandjes wel langgenoeg zijn. Scheelt weer Knipoog

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:08

Ziet er goed uit!
Leuk dat je de fenders hebt gehouden,met engelse beugels eraan!
Dat heb ik nog niet eerder gezien geloof ik.
Mooi hoor.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 21:56

Zo heb ik hem gekocht, er zaten geen andere beugels bij....
De engelse beugels zijn ook heel makkelijk te bevestigen aan de fenders, zitten erg degelijk vast.

CooLLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 13:22

Erg leuke fotos alleen zag dat het zadel nog ffies meer naar achter moet dat zn schouder meer vrijheid heeft;-)