boomloos en rugklachten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

juul74

boomloos en rugklachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 20:00

ik wil graag een boomloos zadel
nu lijkt mij de london van barefoot wel lekker zitten door de diepere zit en kniewrongen
alleen zit mijn pony niet lekker door(niet alleen mijn mening)
en heb ik last van mijn onderrug
is het dan verstandig een boomloos te nemen?

willeke_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 20:04

Hey, ik heb zelf ook dikwijls last van m'n rug en 'k had mijn boomloos ook op een paard liggen wat moeilijk was om op door te zitten. Ik moet zeggen, sinds ik met mijn boomloos reed (heb een randoll's), heb 'k geen last meer gehad aan m'n rug en het doorzitten gaat heel gemakkelijk. Het niet kunnen doorzitten heeft meestal te maken met dat het paard de rug teveel spant. Met een boomloos zadel gaat het paard vlugger de rug ontspannen (die ervaring had ik toch) en daardoor kan je gemakkelijker doorzitten.

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 20:48

je kunt toch ook lichtrijden op een boomloos zadel. dan heb je minder last van je rug.

Cookies

Re: boomloos en rugklachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:46

Ik rijd ook licht met mijn boomloze zadels. Ik kan niet meer doorzitten met mijn slechte rug. Ik controleer regelmatig de ruggen van mijn paarden en het gaat prima. Ik heb een barefoot cayenne en een freeform. Wel moet je opletten op de rug van je paard. met mijn jonge paarden (nog niet zo ontwikkelde rugspieren) rijd ik met de freeform. Die is veel steviger. Mijn oude pony heeft de ruggengraat helemaal verzonken liggen tussen de spieren dus die heeft niet zo gauw last.

jjs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 17:48

Hoe bevalt eigenlijk de Freeform? Ben eigenlijk wel benieuwd naar het verschil tov de barefoot.

Kan daar een normaal dekje onder of er nog iets met inlages onder.

Cookies

Re: boomloos en rugklachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 18:50

Ik ben zeer tevreden over de freeform. Dinsdag komt er nog 1 voor mijn andere jonge paard. Het verschil met de barefoot is dat je veel meer zadelzit hebt. De 1 vind dat heerlijk en de ander vind dat niets. Ik vind het fijn omdat ik me dan zekerder voel met de jonge paarden. Je zit gewoon wat steviger.