ik reed met het cross robe hoofdstel maar beviel niet echt nu heb ik een bitloos hoofdstel van ruitershop gekocht nu wil ik graag weten waar ik op moet letten,bv plek neusriem enz
het is best lastig om dat zo uit te leggen.. heb je geen voorbeeld foto's zodat je het kunt zien? of kun je foto's plaatsen zodat we ongeveer kunnen zien of het op de juiste plaats zit?
De plaats van de neusriem is heel belangrijk. Hier een foto van een paardenschedel http://cms.dordrecht.nl/Dordrecht/gx/ZkddfnbHM.jpeg Je ziet dat een deel van het neusbeen zweeft, waarschijnlijk kan je je ook voorstellen dat het niet prettig is als daar een neusriem opzit waar iemand aan trekt (al dan niet bewust) Zorg dus dat de neusriem op het deel van het neusbeen zit dat vast zit.
Je kan het gewoon voelen... Voel aan de zijkant van de neus, je voelt dat bovenop de neus een bot ligt, zolang er geen bot aan de zijkant van de neus zit, zit je neusriem te laag..
Je kan het wel voelen waar hij moet. Als je een beetje aan de zijkant van het neusbeen duwt met je vinger voel je waar he neusbeen zweeft en waar niet. Ik heb hem iets hoger dan 2 vingers onder het jukbeen
Met dit hoofdstel moet je ook wel rekening houden met de gespjes aan de zijkant. Ik heb de gespjes dus onder het jukbeen, want er tegenaan of er op lijkt me niet prettig voor m'n paard.