cursus doen: wie heeft ervaring?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Shetfan

cursus doen: wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 15:49

Ik wil met mijn tinker een cursus nh gaan doen in of na de zomer. We doen nu parelli, maar de lol is er een beetje af. Ik kan natuurlijk een parelli-cursus gaan doen, maar iets anders is misschien ook wel leuk.
Ik dacht aan een cursus clickeren, en een cursus bij king's crossing lijkt me ook wel wat. Via google kwam ik ook op de site van "het voetpad" maar ik vind alles een beetje vaag, wie heeft ervaring met een cursus bij deze mensen of anderen?

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:53

Ik vraag me af waarom de lol van Parelli er af is? Ben je niet te lang op een niveau blijven hangen?

Shetfan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 18:58

hmm, tsjah, dat vraag ik me ook af. We zijn wel in level 2 maar ik heb soms ook het idee dat ik echt even wat meer nodig heb dan een pakket. Hij lijkt soms zo onzeker, ik wil gewoon goede hulp voordat we verder gaan. Ik ben bang dat als we nu verder gaan, ik iets niet goed doe.

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:42

sorry, maar ik kan me niet voorstellen dat je in level2 zit en er dan niks meer aan vindt....
ik weet nog dat ik bij jullie was geweest voor een proefles niet zo lang geleden en toen was je nog helemaal niet eens bekend met NH, hoe ben je nu dan ineens in level2 verzeild? en dat zonder cursus....

ik val je niet aan, maar ik ben bang dat je jezelf iets te hoog inschat en dat je daarom denkt dat er niks meer aan is. Alleen al je opmerking dat je je paard zo onzeker vindt dat klopt in mijn ogen niet met level 2, dan zou je paard allang niet meer zo onzeker moeten zijn nl.....
misschien moet je toch eerst eens echt een cursus volgen en dan zul je zien dat het juist erg leuk is

Pauline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:09

Grappig deze reacties nadat ik lees in een ander topic dat Parelli aanhangers meer stekels zouden hebben...
Ik denk dat het heel goed is je breder te orienteen, geen enkele methide werkt imo 100 % voor elk paard en elke situatie.

Ik ken die cursus niet maar ga gewoon en vertel ons van je ervaringen, altijd erg leuk!

maflingergek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 10:04

hoi,

ik heb 4 weken geleden deelgenomen aan de level 1 cursus parelli in Lunteren! Ondanks dat ik het rijgedeelte over heb geslagen en ik al in level 2 bezig was heb ik toch veel aan de cursus gehad. Om elke keer mee te doen met paard is gewoon te duur maar van kijken leer je net zoveel dus nu ga ik eind juni ook in lunteren kijken naar de begin level 2 cursus.

Ook heb ik een les gehad van Irene van Kings's crossing en ook dit was heel leuk, alleen in 1 ochtendje van 3 uur zie je natuurlijk niet zoveel vooruit gang als in een weekend van 3 hele dagen, en eigenlijk zou ik heel graag eens in de 2 weken een uurtje les krijgen van Irene, helaas zit dat er financieel even niet in.

groetjes Elianne

Elise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 16:35

6&7 september is er een cursus grondwerk van Honza Blaha, sluit goed aan bij Parelli en ik denk dat je lol héél snel weer terug is als je deze man aan het werk ziet!!
Maar ook Chris Irwin komt een cursus geven (zie onderschrift)