Zoals vanmiddag. hij loopt heel braaf voor de wagen. hij ziet 20 meter verderop een fjord in de wei staan. hij gaat stilstaan om te kijken. ik zeg dat hij verder moet stappen en geef hem een tikje. hij blijft dus gewoon staan he!!
ik geef hem een hardere tik en hij blijft nog staan en geeft een paar trappen naar achteren. Toen kreeg hij van mij een goeie klap want er wordt niet getrapt en hij moet doorlopen. het is dan de kwestie wie het het langste volhoudt. dit kan bij hem heel lang duren, want hij deelt graag de laatste klap uit. op een gegeven moment hield hij ermee op en ik wil hem verder laten lopen. gaat hij dus in zijn achteruit. hij had voldoende leidsel om naar voren te gaan en ook al geef ik hem een tik, hij blijft gewoon achteruit lopen tot hij op een gegeven moment naast de kar staat. dit hij bij elke rit wel een keer. het is tot nog toe goed gegaan, maar het gaat een keer fout. als hij geen zin heeft, gaat hij dit dus doen. Ik stap dan af en zet hem dan goed en blijf er dan een paar meter naast lopen, dan is er niets aan de hand. wat zou ik hier aan kunnen doen???