bitloos hoofdstel van EMIEL VOEST

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

loverani

bitloos hoofdstel van EMIEL VOEST

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 20:34

hallo,

ik wil bitloos gaan rijden maar nu zit ik te twijvelen welk bitloos hoofdstel ik zal kopen.

wat zouden jullie zelf kiezen?
en wat vinden jullie van het bitloze hoofdstel van EMIEL VOEST???

k zou graag goed advies willen krijgen.

alvast bedankt!

Speedster

Re: bitloos hoofdstel van EMIEL VOEST

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 09:36

loverani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 20:45

bedankt!

maar is het niet zo als je aan de teugels trekt dat die mond afgenoerd word? doordat de teugels onder de kaak kruislinks gaan??

Speedster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:53

Daar zit toch altijd nog ruimte tussen, omdat die riempjes schuin naar achter lopen. Je gaat de teugels niet aan beide kanten van de neus recht naar buiten houden en er dan aan trekken. Dan zou de mond afgesnoerd worden. Bij gewoon gebruik zal er wel wat druk aan de zijkant en een beetje schuin aan de onderkant van de kaak komen, maar recht van onderen niet (hehe, ingewikkeld verhaal, snap jehet nog?)

loverani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 22:22

haha , ja ik snap het.
bedankt

Arjette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 11:49

Ik heb het hoofdstel toevallig van het weekend geprobeerd en mijn paard reageerde er goed op. Van het afsnoeren van de mond heb ik iig niets gemerkt en volgens mij gebeurd dat idd niet zo snel. Ik vond het een fijn hoofdstel

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 00:03

ik heb eindelijk eens een bitloos hoofdstel van Voest van dichtbij gezien... en ik moet eerlijk zeggen dat ik het een veredeld touwhalster vind...

Het viel me wel op dat de neusriem wat zachter is dan bij touwhalsters... maar verder zou ik zeggen... koop een touwhalster, dat heeft dezelfde werking, en is stukken goedkoper... (zei de dame die het hoofdstel heeft).

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 15:12

@ Banjer: jij bedoelt denk ik het gewone touwhalster van Voest, die zwarte met dan zo'n leertje over het neusgedeelte en achter de oren. Het bitloze hoofdstel van Voest is een leren hoofdstel dat op hetzelfde prinicipe is gebaseerd als de Cook Bitless Bridle, maar nu niet met het aantrekken van een lus achter de oren maar gewoon van de neusriem rond de kaak. Het hele hoofdstel ziet er eigenlijk uit als een normale Engelse neusriem, dus helemaal niet als een touwhalster.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 14:25

xyzutu2 schreef:
@ Banjer: jij bedoelt denk ik het gewone touwhalster van Voest, die zwarte met dan zo'n leertje over het neusgedeelte en achter de oren. Het bitloze hoofdstel van Voest is een leren hoofdstel dat op hetzelfde prinicipe is gebaseerd als de Cook Bitless Bridle, maar nu niet met het aantrekken van een lus achter de oren maar gewoon van de neusriem rond de kaak. Het hele hoofdstel ziet er eigenlijk uit als een normale Engelse neusriem, dus helemaal niet als een touwhalster.

zou best kunnen... de eigenaresse van het paardje zei dat dit het Voest-hoofdstel was... vandaar mijn verwarring... excuses...

CeesRinko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:43

ik heb ook hoofdstel van emiel...
rijd erg fijn!!
alleen teugels zijn erg dun... (rijd wel fijn maar, niet voor buiten :p

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 07:56

ceasarlover schreef:
alleen teugels zijn erg dun... (rijd wel fijn maar, niet voor buiten :p

Hoe dunner de teugels, hoe beter!