[AR] Maakt hoogte kar uit?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Helderder

Maakt hoogte kar uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 18:46

Ik ben rustig aan bezig om mijn 3 jarige voor de kar te beleren. We zijn pas net aan de lange lijnen bezig, dus het duurt nog een tijdje, maar het karretje wil ik wel vroegtijdig in orde hebben.
Ik heb al iets staan, maar ik twijfel of het hoog genoeg is.
De shetlander die ervoor moet is 89 cm, en het karretje zelf is niet veel hoger dan de rubberen banden die eronder zitten, van die banden van een kruiwagen.

Een snel gepaint schetsje (goed te zien dat ik niet goed kan painten );

Afbeelding

Zo ziet het er dus uit. Ik vraag me dus af of het hoger moet zijn? En of dat makkelijk te veranderen valt als dat zo is? Het lamoen is verder wel op juiste hoogte, maar die onderste dwarsbalk lijkt me wat laag..

Alvast bedankt!

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 18:54

Ik begrijp het niet helemaal.
Het is bij een tweewieler belangrijk dat je wagentje in balans is en als het ware zweeft in de lichtogen. Dit loopt voor je pony het makkelijkste.
Verder vind ik het altijd prettig om over mijn pony heen te kunnen kijken.

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 19:11

Ik kan er wel overheen kijken, ben zelf vrij lang.
In evenwicht is hij zonder iemand er op ook precies, weet niet hoe dat zit met iemand erop..
Maar ik vraag me dus af, of het gevaarlijk kan zijn dat jezelf vrij laag zit. Met eventueel gebok en getrap, dat de pony dan niet vast kan gaan zitten... Hmm weet echt niet goed hoe ik het uit moet leggen..

edit; de meeste sulky's zijn iets hoger, en zit het gedeelte waar je je voeten zet, dicht, waar boven de lamoenen zitten. Bij de kar die ik heb is het iets lager, en is dat open, zeg maar in een rechthoek. Nu vraag ik me af of dat dan omdat het zo laag is, hij daar met z'n benen in vast zou kunnen zitten, al ie acheruit trapt. Nu ik er zo over denk, kan ik misschien het voeten gedeelte gewoon dicht maken...

Maargoed ik wil gewoon even zekerheid, omdat ik soms de meest vreemde, onveilige en enge karretjes voorbij zie komen...

Roxatte

Re: Maakt hoogte kar uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:47

De hoogte maakt niet zoveel uit, je zegt zelf al dat je vrij lang bent en er zodoende overheen kunt kijken maar het open schulpje aan de voorkant lijkt mij niet erg veilig.
Het zal best wel eens voorkomen dat je shet in verzet komt en een trap naar achteren geeft, als je de voorkant dicht kan maken zo ik het zeker doen.