[AR] Oefenmarathon Barsingerhorn

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DendroFleur

Oefenmarathon Barsingerhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 23:25

Afgelopen donderdag (hemelvaartsdag) organiseerde onze vereniging weer de jaarlijkse oefenmarathon. Het was tot het laatst toe spannend hoe het weer zou zijn want bij teveel nattigheid zou het afgeblazen worden. Maar gelukkig is het door gegaan.
We hadden een goede wedstrijd muv hindernis 2. De voorpony was te sterk en schoot ipv het poortje rechts, rechtdoor het pas richting het erf op. Snel gedraaid en het parcours afgemaakt. Helaas heeft de hindernisjury ons toch 20 strafpunten gegeven. Naar ons idee onterecht maar dat zijn ze aan het nakijken. Anders zouden we ondanks het vele tijdverlies toch 1e zijn geworden.

Het lijkt enkelspan....
Afbeelding

Maar er staan er toch echt twee voor.
Afbeelding

Bennie is altijd erg enthousiast

Afbeelding

paardjes___l

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:30

leuke paardjes zeg!
die laatste foto, dat linkste paardje, volgens mij had hij er zijn in

paardjes___l

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:30

had hij er zin in , sorry

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 18:04

Wat hebben jullie een onwijs leuk tandem!
Echt respect dat je dat door de hindernissen gestuurd krijgt

mriekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 18:11

wat een mooie foto's, de hele aanspanning is echt een plaatje vind het erg jammer dat ik jullie niet in vierhouten in de hindernissen heb gezien.

Vickelientje

Re: Oefenmarathon Barsingerhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 18:18

Wat een mooie aanspanning zo zeg!!
En die laatste foto haha...geweldig zo enthousiast!

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:20

Gave foto's
Ik hoop dat mijn voorpony ooit nog eens zo enthousiast op het water wordt...
Voorlopig probeert hij uit alle macht een plas te ontwijken, beetje vervelend in tandem

DendroFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 22:28

Die voorste is Bennie en dat is echt een toppertje. Nergens bang voor en altijd willen werken. Alleen trekt hij hierdoor weleens de kar op de leidsels. Achterin staat Venno wat een gewoon een superbrave pony is die gewoon zijn werk doet. Hij gaat met de dressuur voorop omdat Bennie daar niet zo'n succes is.
In Vierhouten was ik er zelf niet bij maar wel in Geesteren en binnenkort gaan we naar Zelhem.
En Manie, zou leuk zijn als we je tijdens de wedstrijden tegen komen. Nu worden we vaak bij de 4-spannen ingedeeld. Het is toch leuker als er een eigen tandemrubriek is. Alleen je bent geheel afhankelijk van je voorpony en als die watervrees heeft wordt het lastig.
En alle eer gaat naast de pony's ook naar Marja die ze door de hindernissen loodst. Ik geef alleen maar aanwijzigingen en soms een tik op d'r vingers }>

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 23:31

Mijn voorpony Monty gaat in enkelspan goed door de waterbak (soms een beetje terughoudend, maar dat vind ik niet erg, hij is pas 5), maar in tandem merkt hij gewoon dat hij alle kanten op kan. Ik heb eerlijk gezegd nog geen echte waterbak gereden in tandem (alleen plasjes in het bos). In enkelspan is hij ook vaak aan het klooien met kleinere plassen...., morgen gaan we naar het bos even wat grote plassen opzoeken meestal lopen ze daar wél goed door.
Hopelijk pakt hij het op een echte waterbak in tandem ook redelijk op.
Maar zo'n tijger als jullie Bennie is het (nog) niet op het water.

DendroFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 08:34

Bennie ontwijkt plasjes ook liever. Maar een echte waterbak ligt een beetje opgesloten en dan heeft hij weinig keus.

DendroFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 08:38

De foto's zijn online op www.bucephalus.nl Het zijn er erg veel door 4 verschillende fotograven. Kijken dus!!

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 16:45

Zo gaaf!!!!!
Wie weet heb ik volgend jaar ook een span voor elkaar en ben ik ook van de partij!