[AR] koetsiersbewijs

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MayBelle

koetsiersbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 13:26

Halloo medebokkers,

mijn vader en ik willen beide graag ons koetsiersbewijs halen..
We hebben al wat op internet rondgekeken, maar het blijft niet echt duidelijk.. Weten jullie misschien een site, of informatie..

x Hoe duur het ongeveer kost?
x Hoelang je er gemiddeld over doet, kan het ook in 2 weekende oid?
x Wat het beste is, op een manege, particulier etc..

Hoop dat er iemand ons kan helpen

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:29

www.ruiterbewijs.nl geeft algemene informatie. Daar staat ook een examenkalender op dus weet je ook waar in de buurt een cursus wordt georganiseerd.
Kosten zijn afhankelijk van de organisatie. Wanneer je een eigen span gebruikt is het over het algemeen wat goedkoper. Gemiddeld kost het rond de 300 euro. Er bestaan wel weekcursussen en je kan het zo lang of zo kort maken als je zelf wilt maar dat is wel afhankelijk van je ervaring. Ik mende al 5 jaar (met achenbach) en heb twee praktijklessen gehad en theorie thuis geleerd.

Mar_Nimbus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:59

hoi

ik ben ook bezig om een cursus te zoeken voor mijn vriend
ik heb net informatie opgevraagd bij manege Chardon
8 lessen praktijk / 4 theorie / examen / en boeken
kosten
schrik niet: 450 euro

iemand nog een goedkopere manege??????

Snowgirl38

Re: koetsiersbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:03

MayBelle schreef:
Halloo medebokkers,

mijn vader en ik willen beide graag ons koetsiersbewijs halen..
We hebben al wat op internet rondgekeken, maar het blijft niet echt duidelijk.. Weten jullie misschien een site, of informatie..

x Hoe duur het ongeveer kost?
x Hoelang je er gemiddeld over doet, kan het ook in 2 weekende oid?
x Wat het beste is, op een manege, particulier etc..

Hoop dat er iemand ons kan helpen

Bij ons op stal in Vierpolders worden mencursussen gegeven.
Stuur anders een pbtje naar kiss hier op Bokt zij kan je vragen wel beantwoorden.

Horsefreak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 19:42

Ik heb het via school gedaan. Op school (HBO Dier- en veehouderij Inholland in Delft) hebben ze een cursus van maandag tot en met vrijdag georganiseerd bij PTC+ in Oenkerk. We hebben alleen toen 100 euro kosten gehad om daar intern te zitten een week en het cursus geld betaalde school.
Wij kwamen maandag rond 10.30 daar aan, 's ochtends beetje inleiding en daarna 's middags inspannen en in de bak oefenen en aan het eind van de dag een rondje buiten. En dinsdag weer in de bak begonnen en 's middags weer naar buiten. En woensdag en donderdag weer de weg op. En vrijdagochtend examen. De theorie hebben we in de avonden geleerd en tussen door met optuigen en inspannen. En als het slecht weer was en we vroeg klaar waren nog even. We waren met een groep van 7 die het complete examen deed en 1 die alleen theorie deed. Die 1e heeft d'r theorie gehaald. En van de andere 7 hadden 5 het hele koetsiersbewijs gehaald. En 1 helemaal gezakt (had helemaal geen paardenervaring) en 1 op de theorie gezakt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 19:45

Weet iemand wat in omgeving raalte of zwolle? Bij mij doe de kalender het niet.

Het hoeft ook niet per se van het koetsiersbewijs te zijn maar ook lessen van een particulier of manege is goed.

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 21:39

Ik had 7 theorielessen, 7 praktijklessen en ik betaalde rond de 300 euro. Ik had het particulier gedaan en leste dus met mijn eigen span. Particulier is er vaak wel wat te regelen wat spannen betreft... er reden bijv. nog 2 andere met mijn span.

MayBelle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 14:23

Hmm...
ik heb wat rond gekeken en ben uitgekomen op stal de Ronde in Poortugaal (vanaf 1 Juni in Zwartewaal) heeft iemand hier ervaring met deze stal??

Overigens vind ik de prijs best meevallen...