[AR] ervaring met deze sulky ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nado

ervaring met deze sulky ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 13:46

Na verschillende topics te hebben gelezen, heb ik nog geen antwoord gevonden op mijn vraag, vandaar een nieuw topic.

Mijn pony moet nodig aan het werk, hij wordt weer te dik en het gevaar voor hoefbevangenheid weer te groot. Hij is een aantal jaar terug betuigd en ik heb sinds een jaar mijn koetsiersbewijs. Ik heb een wagentje voor hem gehad, dit bleek een miskoop en heb ik weer verkocht. Graag wil ik een goede vierwieler voor hem, nieuw, geremd, goed geveerd, geschikt voor marathons etc. Kortom, ik heb een dure smaak Maar nog niet de portomonee om daar iets mee te doen.

Ik kwam een sulky tegen voor een voor mij nu betaalbaar bedrag en zit eraan te denken deze aan te schaffen als tussenwagen, totdat ik het geld heb voor een echt goede vierwieler.

Mijn vraag is, heeft iemand ervaring met deze sulky ?

Afbeelding

Hoe is de balans ?
In principe zou de grotere boom geschikt zijn voor grotere pony's (mijn pony is 1,18m), heeft iemand daar ervaring mee ?
Is het mogelijk het bankje te verzetten om balans te bevorderen ?
Hoe is de vering ?
Hoe loopt het op de weg, weiland, niet geasfalteerde wegen en zand ? Het is in principe een tweewieler, is dit ook echt haalbaar met 2 volwassenen ?
Hoe stevig is het en hoe stevig zijn de wielen ?

Ik ben me er goed van bewust dat een dergelijke sulky niet vergelijkbaar is met een stevige vierwieler, maar wellicht is het wel geschikt voor mijn huidige doel: het beweging geven van mijn pony zodat hij niet te dik wordt en samen meer ervaring met mennen opdoen.

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 13:59

Je had me al gePBt .

Met mijn shetlanders zit ik er rustig met 2 volwassenen op, geen enkel probleem. Ik heb er zelfs een indoor marathon mee gereden en rijd er tandem mee.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 16:09

Dennis schreef:
Ik heb er zelfs een indoor marathon mee gereden

Dan heb je geluk gehad
Een kennis van ons heeft/had hetzelfde wagentje, maar toen de (show)hackney op vol tempo door de bocht geen ging, waren de wielen ineens krom. Die krachten konden ze niet weerstaan.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 16:12

ik denk dat kwaliteit per sulky ook wel verschild en hoe hij onderhouden is wat er mee gedaan is enz??

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 16:12

Hij was splinternieuw

Nado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 18:03

Sjonniej, ik heb geen showhackney die op vol tempo door bochten heen gaat, het gaat mij erom dat ik een leuk karretje heb waarmee ik veilig de weg op kan om mijn pony beweging te geven.
De vraag was dan ook of het daarvoor geschikt is. Wat vind jij ?

A10

Re: ervaring met deze sulky ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 18:16

Iedere pony kan wel eens gewenst of ongewenst heel hard door de bocht gaan

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 18:50

Daarmee probeerde ik dus te zeggen, dat wanneer jij op tempo een bocht doorgaat, je bandjes het gewoon begeven

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 20:24

Die van mij is mee gegaan naar het strand, bos en dus ook een indoor marathon. Ik ben al vaak genoeg achter een boom oid blijven haken, maar er is nooit wat gebeurd, hij is nog in prima staat. Ik gebruik hem nu voor tandem.

En ja, het is geen marathon wagen, maar dat verwacht ik er ook niet van.

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 20:49

Ik heb deze:
Afbeelding

Afbeelding
voor het 'mooi' zouden mijn lichtogen nog iets lager moeten, maar dat kan helaas niet met dit tuig...
Ze zijn er ook gelakt, als je dat mooier vind en deze (gegalvaniseerd) koste nieuw 700euro. Weet niet hoeveel je er voor over hebt...?
Voordeel hiervan is dat je het bankje naar voor/ achter kunt schuiven, zodat je hem perfect in balans krijgt. Ik heb er een bokkussen bij, waardoor je nog net ff lekkerder zit. En hij is goed stevig...kheb em nl al een aantal keer aardig 'moeten' uittesten dan ben je blij dat je een stevig wagentje hebt! Hij bevalt mij prima voor een 2wieler

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 21:11

Hij ziet (maar wat kun je zeggen van een plaatje) er steviger uit dan de eerste sulky.

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 21:13

Albertine_N schreef:
Hij ziet (maar wat kun je zeggen van een plaatje) er steviger uit dan de eerste sulky.

Dat issie ook echt Ik heb die andere nl ook in het echt gezien en gevoelt...dus mijn ervaring is dat ie wel degelijk steviger is (maar dus ook duurder).
Hij is iig boomstronk-in galop- knetter uit je bokkussen- bestendig hihi

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 21:15

Vickelientje schreef:
Hij is iig boomstronk-in galop- knetter uit je bokkussen- bestendig hihi

Was jij dat ook

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 21:16

Albertine_N schreef:
Was jij dat ook

Haha, met mij ging het wel maar mijn lieftallige echtgenoot moest toen toch echt ff piepen
beetje boel off- topic...sorry

Linda_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:26

Een aanrader: Niet kopen! Vriendin van mij (IvoIce op bokt) heeft deze ook gehad, maar een keer een flinke hobbel in grasveld en hoppa weer een slag in het wiel. Ik vind het een gammel ding wat absoluut niet tegen een stootje kan. En zou het zeker niet achter een pony van 118 cm hangen. De shet die wij ervoor hadden van ong 1 meter waren de normale bomen al veel te klein. Nu heeft ze er een mini voor van 75 cm en dat is een stuk beter (al hoewel ze daar weer veel te groot zijn). Voor datzelfde geld kan je denk ik ook wel een leuke vierwieler vinden, misschien niet de mooiste maar wel steviger en een likje verf doet ook al heel wat. Mijn wagentje had ik voor 150 euro (alhoewel die erg brak was maar die hebben we helemaal opgeknapt) en daar heb ik nu een superkar aan.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 12:59

Wagentje van Vickelientje is al een stuk beter, alleen al doordat er geen fietswieltjes onder zitten.

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 14:43

Vickelientje waar heb je die gekocht?

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 15:45

Er zitten geen fietswieltjes onder. Tenminste, onder die van mij niet. Daarvoor zijn ze te breed, ze zijn ook breder dan mountainbike banden.

Vickelientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:04

deedee19 schreef:
Vickelientje waar heb je die gekocht?

Bij Rvd Brink in Hierden (Harderwijk) en je kunt ze (bijna dezelfde) ook bij v Stadtwijck halen in Goedereede.
vdBrink adverteert heel regelmatig op marktplaats...

ruitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:28

Als je voor heel weinig een tussensulky zoekt heb ik nog wel een ijzeren staan, is ook gewoon gebruikt om dravers mee snel te rijden, dus stevig issie wel . Is maar voor 1 persoon dat wel....

Heb ook nog 3 houten staan voor nog minder, t moet weg....

Dus als er nog meer mensen goedkope 'tussenwagentjes' zoeken. PB MIJ

Nado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 20:09

Bedankt voor al jullie ervaringen en tips!

Essie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:36

Ik heb de sulky van de eerste foto. Ben er zelf erg tevreden over. Ik rijd er gewoon recreatief mee en heb ook in de wei gehobbelt. Het karretje is best stevig hoor!!