Hij wilt maar niet doordraven!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gucci_girl

Hij wilt maar niet doordraven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 15:44

Mijn verzorgpaard draaft heel erg langzaam. Als ik vraag of hij harder gaat dan gaat hij meteen in gallop. Heb alles al geprobeerd; stem, lichaamshouding (noem ik het maar even) zweep, hij gaat niet harder maar alleen in gallop. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Maastricht17

Re: Hij wilt maar niet doordraven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 20:52

Ten eerste: weet je zeker dat je zelf ter hoogte van de buik/achterhand van het paard staat en niet voor hem?!
Misschien zou je kunnen proberen iemand met hem mee te laten lopen om hem zo in draf te krijgen

gucci_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 22:10

ja dat weet ik zeker.. daar had ik zelf al op gelet van misschien hou ik hem zelf tegen maar zelfs als je helemaal met hem meeloopt en een beetje erachter gaat hij niet harder.. ja alleen in gallop en dat is ook heeell sloom

___iris___

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 12:07

Hoii.
Mischien moet je hem gewoon laten draven en steeds harder laten gaan springt hij aan in galop? Dan haal je hem weer terug naar de draf. Het zal je warschijnlijk veel tijd gaan kosten maar als je dat heel vaak doet zal hij te op een gegeven moment gOed gaan dOen. En wat betreft dat galoperen.. Geef hem maar een keer een knap met de zweep (ik weet dat het best zieleg is) hij zal hier van schrikken en sneller gaan en als hij weer sloom gaat maak je zegmaar aanstalten om hem te tikken, warschijnlijk herrinert hij zich die tik en gaat dan weer sneller...

grOetjess Iriiszz