Ik heb een KWPN-er van 13 jaar. Een geweldig paard, en vd vindt ie erg leuk om te doen. Het enige probleem is dat ie een heleboel echt eng vindt. Dit zijn vooral de dbo's.
Spaanse Pas vindt ie geweldig, bij je komen, weg sturen, blijven op de plaats. Voet optillen en hoog houden, alles vindt ie leuk.
Totdat, ik hem vraag om te buigen. Hij wil best dat snoepje of die wortel tussen zijn benen vandaan halen, maar gaat bijv niet naar achteren hangen. Zodra hij dat eventjes doet geeft ie een enorme kreun en komt gelijk omhoog (en ik vraag het echt langzaam, ben al bijna een jaar bezig).
Vorig jaar een cursus vd vanuit de Balingehof gehad en zij wilden het proberen met een touw om zijn lijf en 1 voet opgebonden (compliment). Zodra hij het idee had dat hij niets kon ontplofte hij en trok alles aan diggels om vervolgens trillend te blijven staan. Hebben jullie tips of trucs om hem toch beter naar beneden te krijgen, en vooral om zijn gewicht te gaan verplaatsen??
Ik heb het vermoeden dat zijn achterhand niet sterk genoeg is om zijn gewicht daar volledig op op te vangen (onder het zadel laat ie zich prima verzamelen en kan ie mooi ondertreden, maar paard weegt ruim 720 kilo)
Tips zijn zeer welkom!!!

Verder krijg ik het niet voor elkaar....