Cassidy schreef:Het zoeken van een goed passend bit kan soms heel wat tijd en energie in beslag nemen. Of ik bitloos zou gaan rijden zou ik laten afhangen van wat ik met dit paard verder wil (wedstrijden enz) en pas gaan overwegen als ik alle andere opties heb geprobeerd. Schrikkerig en fel gedrag kan een teken zijn van last in de mond, maar dat kan ook opgelost worden door anders te gaan rijden met het bit in.
Hoi,
het felle en zenuwachtige ligt echt in het karakter, het is namelijk een draver. Maar ze loopt verder gewoon netjes met bit, ze pakt hem eigenlijk ook gewoon zelf aan als ik hem in wil doen. Wedstrijdrijden heb ik altijd gedaan, maar ben ik nu mee gestopt, dat was ook een reden om over te stappen, want vaak rijd ik maar met een los teugeltje. Naar de weide rijd ik haar zonder zadel en met halster in galop er naartoe, dat gaat prima, maar dat is alleen rechtuit. Dus ik dacht misschien in de bak dat ze dan niet goed zou luisteren. Maar misschien dat ze zonder bit ook wel weer rustiger wordt. en misschien moet ze er eerst ook erg aan wennen natuurlijk als ze altijd met bit is gereden. Veel andere dravereigenaren die ik ken rijden weer met een hack, omdat ze dan toch iets meer te zeggen hebben, omdat dravers vaak toch wel druk zijn tijdens het rijden ( daarmee bedoel ik niet vervelend, maar ze zijn gewoon supervoorwaarts)