Wat vinden jullie van Polo?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tomcat701

Wat vinden jullie van Polo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 16:57

Toevallig kwam ik zaterdag langs duindigt en daar was een polo wedstrijd aan de gang. Heb ik even staan kijken....
maar dat is pas een gafe sport!
Heeft iemand het gedaan of weet er meer van...

Chantalll

Re: Wat vinden jullie van Polo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 17:36

Er is hier een meiske die polo te paard speelt ... Weet zo even haar naam niet meer, maar die heeft er vast meer info over ...

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 18:10

oh jee....mag ik even: veel heel veel mensen vinden draf- en rensport hard voor de paarden, het probleme echter is dat polo zwaarder is voor een paard. korte stops en draaien regelmatig een stick bal of ander paard tegen het lijf. ik heb stage gelopen bij een polostal en het is echt een zware harde sport voor de paarden, vooral op het lagere niveau wat er vornamelijk in nederland gespeelt wordt

Qazwsxedc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 18:32

Ik vindt het een beetje dubbelop.. Polo EN paarden. Net zoiets als tennis te paard

classic_life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 18:36

ik vind het een gave sport om te zien maar erg vriendelijk is het niet

LovingTweety

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 18:37

kimbosman schreef:
Ik vindt het een beetje dubbelop.. Polo EN paarden. Net zoiets als tennis te paard

En waterpolo en dat soort sporten dan? zijn toch ook 2 dingen samengevoegd?

Ik heb zelf totaaal geen verstand van polo maar het lijkt mij idd erg zwaar voor de paarden

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 18:38

inderdaad er zijn veel versies van polo, waterpolo, paardenpolo, losse polo(zie je heeeeel weinig)

Qazwsxedc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 19:36

LovingTweety schreef:
kimbosman schreef:

Ik heb zelf totaaal geen verstand van polo maar het lijkt mij idd erg zwaar voor de paarden

tja, dat vind ik ook dubbelop (mijn mening )

tomcat701

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 15:32

LovingTweety schreef:
kimbosman schreef:

Hey Eva,
Maar hebben jullie het wel eens gezien dan??

Qazwsxedc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 15:49

Ja, iemand hield er ook een spreekbeurt over

LovingTweety

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 22:01

tomcat701 schreef:
Hey Eva,
Maar hebben jullie het wel eens gezien dan??

Ik heb het op duindigt wel eens gezien ja en op het strand bij scheveningen.

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 16:36

Ik speel dan wel geen polo, maar wel polocrosse. (voor meer info www.polocrosse.nl) Maar daar wordt inderdaad verteld dat polo aardig zwaar is. Polocrosse daarentegen veel minder.
Houd er wel rekening mee dat die paarden 1 chukka (van ong 8 min dacht ik) spelen, heel intensief, en dan wordt er een nieuw paard ingezet. Dus hebben ze alle tijd om bij te komen. SGW, springen of dressuur kan ook ontzettend zwaar voor een paard zijn, en duurt nog veel langer.
Polocrosse is veel minder snel en hard, gaat er wat rustiger en gemakkelijker aan toe

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 20:49

tsja, helaas is een chukka van 4 minuten al zwaar genoeg voor ene polo paard om heel ernstig gewond te raken. uiteraard in elke sport zijn er blessures en risico's, en die van polo liggen nou eenmaal wat hoger
maar doordeweeks hebben de paardjes het wel best in de meeste gevallen staan ze lekker buiten met een groep en 's avonds worden ze getraind

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 10:58

Dat is zo Woogy

Mii_X_HarrY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 11:13

Ik heb vorig jaar een wedtrijd gezien op duindigt. Was klaar met me paardje en was met een paar meide beetje lollig dus ginge we even kakkers spotten.. niet beledigend bedoeld hoor. Maar toen we die wedtrijd aan het kijken waren, zag je die mannetjes echt vaak de bal misslaan en sloegen ze (niet expres) met volle kracht tegen die benen van het paard. Er was er zelfs eentje die goed aan het bloeden was. Vond ik wel zielig om te zien. maarja, wat doe je er tegen. Ieder zo zijn hobby/sport. maar om niet naar dat soort dingen te kijken is het verder wel een leuke sport om te zien hoor

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 20:37

het lijkt me best een leuke sport om te doen, maar erg vriendelijk is het volgens mij niet...

volgens mij gebeuren er ook best snel ongelukken, zoals bijv, tegen een been aanslaan enzo..

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 11:48

Echte polo is bloedmooi om te zien, maar op een laag niveau is zo'n paard wel eens de "dupe" (Ruk en pluk) als de speler de bal mist en de schade wil inhalen.

Aan de andere kant staan die paarden vaak in een kudde buiten, wat je van menig dressuurpaard weer niet kunt zeggen.

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:30

het beleren en inrijden van een polo is ook niet 's werelds diervriendelijkste. De meeste mensen in de polo's zijn Argentijnen en die zijn niet opgevoed met een zachte hand voor de edele dieren. Maar ja het leven van ene doorsnee volwassen polo is echt niet slecht, ze lopen buiten worden meestal zo'n 2 keer per dag gereden en wel waty langer dan het uurtje wat ene gemiddeld paard buiten de box treed. Tsja de wedstrijden zijn nou eenmaal heftig maar ja ook hier is het ras voor gefokt, evenals de dravers renpaarden, dressuur en spring paarden etc etc

Orchid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 16:44

Heb het nog nooit in het echt gezien, maar vond het er op tv niet geweldig uitzien. Misschien is het in het echt mooier maar vind het paard in die sport niet zo mooi naar voren komen.
Weet niet hoe ik het uit moet leggen...Dus ga ook maar geen ellenlange poging doen

Brammetje16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 09:57

Heb het wel op tv gezien, en dat zouden wel toppers zijn geweest denk ik, want daar heb ik ze nooit mis zien slaan. Maar als ik dit zo hoor vind ik t niet zo diervriendelijk!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:01

Heb het van de zomer op Eurosport de top polospelers gezien, vind het ook niet paardvriendelijk. Ik zat stomverbaasd toe te kijken hoe een paar deelnemers die met sporen reden zaten in te rammen op hun paard. Gelukkig reden ze niet allemaal met sporen maar vind het er erg naar uitzien dat geruk en gepluk aan die beestjes. En idd die stops en korte wendingen zijn absoluut niet goed voor een paard wanneer je dat op een grasveld doet. Daarvoor moet je een hele goede bak tot je beschikking hebben voor je dat wil gaan doen.

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:02

Het lijkt mij ook ontzettend leuk, alleen jammer dat je het niet echt kunt doen in het noorden des lands...

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:04

Albertine_N schreef:
Echte polo is bloedmooi om te zien, maar op een laag niveau is zo'n paard wel eens de "dupe" (Ruk en pluk) als de speler de bal mist en de schade wil inhalen.

Aan de andere kant staan die paarden vaak in een kudde buiten, wat je van menig dressuurpaard weer niet kunt zeggen.

Ja, hier heb je gelijk in, maar is dat niet in meer sporten zo die op laag niveau gedaan worden?
Met springen en dressuur is dat ook zo.

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:07

ik vind het wel een gave sport om te zien , heb het gezien bij scheveningen te paard ! lijkt me inderdaad wel een zware sport voor de paarden zelf maar gelukkig zitten ze allemaal wel goed in de bescherming. dat neemt natuurlijk niet weg dat van tegen elkaar op botsen enzo

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:17

Een poloveld is iets anders dan een grasveld is ook speciaal aangelegd net zoals achterberg rijbanen aanlegt.

En actieve polopony's van 15 zijn geen uitzondering.