communicatie probleem

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bayaatje

communicatie probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 14:02

hoi,
ik ben sinds kort met mijn 3 jarige fries bezig, beetje longeren, zadel, hoofdstel, dit ging allemaal goed tot vorige week, hij wil niet meer linksom lopen, hij wil naar mij komen en na hem een aantal malen weggestuurt te hebben steigert hij, ik denk dat we mekander niet goed begrijpen, ook met het zadel, dit ging enorm goed, nu heb ik de laatste keren een rodeo sessie gekregen, hij was vrij van streek achteraf. ik heb een join up met hem gedaan en hij kalmeerde terug maar volgde me achteraf niet , hij kwam naar mij, maar als ik een stukje liep bleef hij staan, eerst deed hij niets anders als mij volgen, in stap, draf galop maakte hem niet uit, nu mijn vraag. ik zou graag een "paardenfluisteraar" laten komen, omdat ik denk dat we elkaar helemaal niet meer begrijpen, hij komt nog wel direct naar mij als ik roep en blijft bij mij zolang ik er ben, maar sinds we wat aan het werken zijn met hem is hij verandert, erop zitten denk ik nog niet aan, hij is gewoon panisch voor nieuwe dingen, nu verder met mijn vraag, wie kan ik het beste contacteren ,hebben jullie hier goede ervaringen mee en wat is de prijs hiervan? ik wil hem wel bij mij houden dus niet ergens stallen. ik ben wel van belgië dus hij of zij zou wel van hier moeten zijn.
groetjes

Navanja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 15:47

heb je proffesoinele hulp gehad bij het loswerken enz? of heb je een eigen manier. ik denk dat hij jou idd niet begrijpt. ik ken wel iemand die ik ontzettend goed vind en dat is petra vlasblom.. haar website is www.twomoons.nl en ze werkt in ned en belgie.. zij kan je zekr helpen

bayaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 16:23

bedankt,
ik zal eens gaan kijken. ik heb indd het een beetje op mijn eigen manier gedaan, maar het is niet zo dat ik blijf aanmodderen, van het moment dat ik merk dat er iets mis gegaan is ben ik hiermee ook gestopt en nu zoek ik proffesionele hulp.

josien

Re: communicatie probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 23:17

Ik vermoed dat er ook een lichamelijk probleem is waardoor je paard zo reageert. Ik kan zo weinig zeggen omdat ik het moet zien, maar je verhaal laat twee kanten zien. Inderdaad een communicatie probleem waarbij het paard verteld dat er iets niet goed is en een lichamelijk probleem waardoor het paard in protest komt.

Op mijn site vind je meer info hoe ik werk.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 07:33

Als je paard je niet volgt na de join-up heb je de join-up misschien wel bereikt, maar de follow up niet, en heb je het niet helemaal goed gedaan. Op het moment dat hij niet naar je toe komt na de join up zul je toch de druk moeten verhogen. Meteen een paardefluisteraar laten komen omdat jij iets niet goed hebt gedaan lijkt me een beetje overdreven.

Bij het longeren en het verdere beleren van een paard zul je vaker momenten tegenkomen die je op moet lossen. Ben je daar niet toe in staat zou ik professionele hulp inschakelen bij het beleren van het paard, en niet een beetje van dit en een beetje van dat. Deze professionele hulp ga je via het internet niet vinden. Ik ben helaas in Geel niet bekend met NH-ers, zoek het eventueel bij de klassieke school? Waar zit je in Geel (want die gemeente is groot). Ik weet een stal in Millegem, Dressuurstal De Steppe, daar kun je even informeren of zij je kunnen helpen.

bayaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 12:19

hoi,
de dierenarts moet volgende week komen voor de inentingen, ik ga hem eens goed laten onderzoeken en de mening van de dierenarts vragen. ik ben nog niet zo lang met naturel hosemanship bezig ,maar een aantal weken geleden, kwam de follow up altijd. ik ga binnenkort les volgen bij jenny veenstra, komt hier op het forum ook, de steppe ken ik ook van naam ,maar ik ben er nog nooit zelf geweest. ik zou graag een paardenfluisteraar laten komen ,of iemand die beter bekent is met natural horsemanship om hem beter te leren verstaan. ik heb 5 paarden waarvan 3 onder het zadel, ik heb ze de beginselen zelf aangeleerd en achteraf les genomen en dit is altijd goed gegaan, ik merk ook dat deze paarden allemaal merries anders reageren als de hengst, vrij normaal denk ik. met mijn hengst wil ik zeker begeleiding zoeken omdat dit nieuw voor mij is. in omgang is hij enorm braaf, ook laat ik hem nog elke avond bij mijn merries zolang ik ginder ben , als hij te dominant wordt zetten de merries hem op zijn plek, echt mooi om een keer te zien, ze jagen hem echt weg en hij mag pas na een onbepaalde tijd terug komen, ook zal hij nooit vlak naast de merries grazen ,maar op een afstand. ik merk dat na hij bij de merries gestaan heeft veel onderdaniger is, hij is rustiger . ik wil dit dan ook regelmatig blijven doen, ik probeer dan ook na te bootsen wat de merries doen en sinds een week geleden ging dit niet meer. ik wil dit dan ook oplossen, maar op een paardvriendelijke maniern. daarom wil ik hem ook bij mij houden. mijn zus werkt op een dekstation waar ook paarden zadelmak gemaakt worden, en de praktijken waarop het gebeurt is om kippevel van te krijgen. zaken zoals met hoofdstel en bit enkele dagen in een stal blijven staan ,geen eten of drinken ik weet dat dit niet overal gebeurt, maar hoe kan je dit controleren.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 17:53

Wat bedoel je met: voorheen lukte de follow up altijd? Hoe vaak heb je met dit paard de join-up meegenomen? Het tot in den treure blijven herhalen van de join-up is NIET de oplossing voor dit probleem.

Als je echt verder wilt in NH, ga je het alleen met de join-up niet redden. Aan adressen voor paardefluisteraars, en dan met name goede kan ik je zo snel in Belgie niet helpen. Maar ook Eddy Modde is geen wereldreis, bel anders eens met Parelli Nederland?

willeke_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:09

Hallo bayaatje, ik weet niet of je geïnteresseerd bent in Parelli. Het weekend van 1,2 en 3 juni is er een level 1 cursus in geel. Misschien kan je eens gaan kijken. Een paar uurtjes zijn gratis dacht 'k... van het moment dat je een halve dag gaat kost het wel iets, maar je mag dan foto's trekken en vragen stellen en bent eigenlijk een volwaardige cursist.
Ik ga dat weekend heel waarschijnlijk ook kijken omdat 'k wat problemen tegenkom met m'n jonge paard (pas 3 jaar) dat ik aan het beleren ben.

Je kan misschien het best contact opnemen met kristien, zij vertegenwoordigt parelli België en kan je meer vertellen. Ze heeft ook een website: http://users.skynet.be/k10/

bayaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 18:55

hoi,
ik heb een aantal keren een join up gedaan. dit paard is bij mij geboren, en ik heb het een aantal keren uitgeprobeert. ik heb het zeker niet tot vervelens toe gedaan.ik ben een aantal dagen geleden op hun site geweest en heb hen een e-mail gestuurt. als de cursus in geel is wil ik zeker en vast een kijkje komen nemen en kan ik direct wat vragen stellen, leuk! ik ga direct een mail sturen. bedankt voor de reacties nog

Animal_ABC

Re: communicatie probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:53

Misschien kan ik je helpen? Bekijk mijn website eens, en als het je aanspreekt, laat je maar iets weten. www.animal-abc.be

Succes!

Geertje