hoi,
de dierenarts moet volgende week komen voor de inentingen, ik ga hem eens goed laten onderzoeken en de mening van de dierenarts vragen. ik ben nog niet zo lang met naturel hosemanship bezig ,maar een aantal weken geleden, kwam de follow up altijd. ik ga binnenkort les volgen bij jenny veenstra, komt hier op het forum ook, de steppe ken ik ook van naam ,maar ik ben er nog nooit zelf geweest. ik zou graag een paardenfluisteraar laten komen ,of iemand die beter bekent is met natural horsemanship om hem beter te leren verstaan. ik heb 5 paarden waarvan 3 onder het zadel, ik heb ze de beginselen zelf aangeleerd en achteraf les genomen en dit is altijd goed gegaan, ik merk ook dat deze paarden allemaal merries anders reageren als de hengst, vrij normaal denk ik. met mijn hengst wil ik zeker begeleiding zoeken omdat dit nieuw voor mij is. in omgang is hij enorm braaf, ook laat ik hem nog elke avond bij mijn merries zolang ik ginder ben , als hij te dominant wordt zetten de merries hem op zijn plek, echt mooi om een keer te zien, ze jagen hem echt weg en hij mag pas na een onbepaalde tijd terug komen, ook zal hij nooit vlak naast de merries grazen ,maar op een afstand. ik merk dat na hij bij de merries gestaan heeft veel onderdaniger is, hij is rustiger . ik wil dit dan ook regelmatig blijven doen, ik probeer dan ook na te bootsen wat de merries doen en sinds een week geleden ging dit niet meer. ik wil dit dan ook oplossen, maar op een paardvriendelijke maniern. daarom wil ik hem ook bij mij houden. mijn zus werkt op een dekstation waar ook paarden zadelmak gemaakt worden, en de praktijken waarop het gebeurt is om kippevel van te krijgen. zaken zoals met hoofdstel en bit enkele dagen in een stal blijven staan ,geen eten of drinken ik weet dat dit niet overal gebeurt, maar hoe kan je dit controleren.