[AR] Rode driehoek achterop de kar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke_456

Rode driehoek achterop de kar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 15:59

Hallo,

Ik vroeg me af of jullie allemaal een rode driehoek achterop de kar hebben, en zo ja/nee, waarom?
Ik heb me inmiddels laten informeren dat het verplicht is.
Zelf vind ik het niet zo mooi staan en rij ik alleen met mooi weer, maar wel altijd langs de weg.
Hoe denken jullie hierover?

groetjes, Marieke

Idooltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 16:05

Ik vind niet dat je moet kijken of het mooi is of niet. Het gaat om de veiligheid van jou, je paard en de mensen die je eventueel mee neemt op je kar.
Gewoon erop zetten dus!

Ibalia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 16:09

Idooltje schreef:
Ik vind niet dat je moet kijken of het mooi is of niet. Het gaat om de veiligheid van jou, je paard en de mensen die je eventueel mee neemt op je kar.
Gewoon erop zetten dus!

Helemaal met je eens. Volgens het wegregelement is het ook verplicht net als een reflector op de fiets.

Afbeelding

Hier een foto van de achterkant van mijn kar. Natuurlijk rijden we normaalgesproken zonder bloemen

En zo erg is het toch niet zo'n driehoek.

Sies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 16:11

Een driehoek is zeker verplicht: Voor al het langzaam verkeer op de openbare weg als tractors/paard en wagen/veegmachines van de gemeente enz.....

janouk

Re: Rode driehoek achterop de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 16:13

wij hebben de driehoek ook achterop. Het is niet mooi, maar wel heel veilig en daar gaat het om. Alleen als ik een wedstrijd rijd, halen wij de driehoek er tijdelijk af. Vind ik in de dressuur toch mooier. Maar 's avonds gaat hij er snel weer op.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 16:34

Ik heb ook een rode driehoek achterop. Die zit met klitteband vast zodat ik hem er in de dressuur af kan halen.
Waarom? omdat het verplicht is... we zijn zelfs een keer aangehouden omdat we het niet hadden.

Janna_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 16:36

Waar zou je zoiets kunnen kopen? Ik heb het nog niet maar zou het wel graag willen voor de veiligheid

Marieke_456

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 16:44

Bij bijna elke ruitersportzaak is ie te koop.

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 18:33

Aanhangwagenbouwers hebben ze ook vaak wel
Net als Laura heb ik hem ook zo zitten dat ik hem eraf kan halen met dressuur. Ik heb er magneetjes op

eriky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 19:13

bij onze vorige kar zat hij er ook op.
maar bij onze nieuwe kar niet meer.
wij zijn nog nooit aangehouden omdat wij er geen driehoek erop hebben zitten.
wij komen nooit politie tegen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 19:38

Marieke_456 schreef:
Bij bijna elke ruitersportzaak is ie te koop.

Ik zou naar een autozaak ( halfords bv ) gaan, daar zijn ze iig goedkoper, omdat ze er daar meer inkopen.
En voor zo'n lelijk geval moet je natuurlijk niet teveel betalen

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 20:29

Op mijn vorige karretje had ik hem wel (wel 1 puntje wat ingekort omdat hij anders niet op de achterkant van mijn zitting paste).

Op mijn hele kleine 2wielertje zou ik niet eens weten waar ik hem kwijt moet! Ik wil er wel weer eentje op, maar moet dus nog wat verzinnen.

Buxy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 11:36

op onze recriatie wagen hebben we er ook een..
op de nieuwe marathon wagen nog niet... maar die komt nog wel.. nog ff bedenken hoe en waar ik hem vast maak.. *heb hier goede surgrestie's met klitteband en magentjes gekregen..*

waar wij die 3-hoeken halen? gewoon bij de welkoop/boerenbond...

officieel heet het toch een afgeknotte driehoek of zo?:P

ikkemetwikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:46

bij divoza zijn ze ook gewoon te koop.
ik heb meer probelemen met de ronde reflectoren voor op de wagen,die zijn nergens meer te krijgen?!!!
bij de halfords niet,en een kennis van me,werkt bij een auto-inbouwzaak,en daar konden ze ook niet meer bestellen.
rechthoeken mogen ook toch?

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:04

Het is wel verplicht, maar ik heb niet zo'n driehoek op de wagen.
Om de volgende redenen.
- Ik rij zeer weinig over de weg.
- Ik heb practisch geen plaats op de wagen voor zo'n ding (Bij 9 van de 10 menners zit de driehoek niet op de juiste plaats omdat het gewoon niet op de wagen past)
- Tijdens westrijden vind ik het zelfs gevaarlijk. Zo'n driehoek is vaak van metaal en loeischerp voor de groom.

Dus laat ik rij ik zonder driehoek

1horsmen1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:12

ja of je wel of geen plats heb en je veel of heel wijnig op de weg rij je moet hem er wel op hebben of kunnen monteeren het is wettelijkverplicht alleen snap ik niet waarom die 45 km wagentjes er niet een moeten hebben dat is ook langzaam verkeer die hooren ze ook er op te hebben is mijn mening

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:17

eriky schreef:
bij onze vorige kar zat hij er ook op.
maar bij onze nieuwe kar niet meer.
wij zijn nog nooit aangehouden omdat wij er geen driehoek erop hebben zitten.
wij komen nooit politie tegen

Totdat er een keer iets gebeurt...dan heb je mooi gedonder met de verzekeringen die altijd onder uitbetalen uit willen komen. Een kennis van me heeft heel veel gezeik gehad daardoor...hij had het ding er ook niet op... Ik weet niet hoe dat uiteindelijk is afgelopen...maar je kunt 'm er maar beter op hebben...het is tenslotte verplicht.

polly2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:18

1horsmen1 schreef:
ja of je wel of geen plats heb en je veel of heel wijnig op de weg rij je moet hem er wel op hebben of kunnen monteeren het is wettelijkverplicht alleen snap ik niet waarom die 45 km wagentjes er niet een moeten hebben dat is ook langzaam verkeer die hooren ze ook er op te hebben is mijn mening

Die wagentjes moeten een rond bord met rode rand met daarin 45 km op de achterkant hebben....

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:20

Ik haal de driehoek bij de welkoop of de boerenbond.
Daar is ook een schuifsysteem te koop. Dit schroef je op je kar en je maakt het andere deel op de driehoek. Je kunt de driehoek er dan zo op en af schuiven en het zit toch stevig vast.
In de marathons en bij de dressuur halen wij het er dan van af, want idd...als groom heb ik er dan last van.

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:23

www.agradi.nl zijn ze ook te bestellen.

Het is gewoon veel veiliger omdat autos al vanuit de verte kunnen zien dat je langzaam verkeer bent.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 18:07

Ik heb hem ook niet, het is gewoonweg niet praktisch, ik zou niet eens weten waar ik hem kwijt kan?? Zelfs voor mijn rijtuignummers moeten we nog wat goeds bedenken, want die borden passen ook niet op de nieuwe wagen.

Het goedkoopste zijn ze bij de Welkoop of autobedrijf, dat soort zaken. In een ruitersportzaak zijn ze altijd duurder, omdat het in een ruitersportzaak ligt. Dit heb je met zóveel dingen.

Idooltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 20:04

Sjonniej schreef:
Ik heb hem ook niet, het is gewoonweg niet praktisch, ik zou niet eens weten waar ik hem kwijt kan?? Zelfs voor mijn rijtuignummers moeten we nog wat goeds bedenken, want die borden passen ook niet op de nieuwe wagen.

Het goedkoopste zijn ze bij de Welkoop of autobedrijf, dat soort zaken. In een ruitersportzaak zijn ze altijd duurder, omdat het in een ruitersportzaak ligt. Dit heb je met zóveel dingen.

In watvoor opzicht is het niet praktisch dan?

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 20:08

Ik denk om bovengenoemde redenen
Geen ruimte voor op de wagen en loeischerp etc.

En wat betreft auto's die snappen zowieso als niets van paarden, laat staan dat ze de betekenis van dat bord kennen

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 20:12

Sjonniej schreef:
Zelfs voor mijn rijtuignummers moeten we nog wat goeds bedenken, want die borden passen ook niet op de nieuwe wagen.

Een sticker op de zijkant van het bokkussen los dit probleem op
Een reclamedrukker (autobestickering etc) kan ze in elk gewenst formaat maken.
Mjet W heeft ook zo'n sticker.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 20:30

Ja die stickers hadden wij op de oude wagen, maar dan moeten we nog even kijken of we die wel kwijt kunnen. Gezien ze 14 of 16 cm hoog moeten zijn, en volgens mij hebben we daar al geen ruimte voor Altijd leuk, een nieuwe wagen.

Edit:
Disciplinereglement mennen schreef:
Dit nummer (zwarte cijfers op een witte ondergrond met een minimale cijferhoogte van 16 cm) moet...

Dus voldoen die stickers niet en aangezien ze daar vorig jaar in Vrouwenpolder al heel moeilijk over deden: Je mocht niet starten als je er niet aan voldeed, moet dat gewoon kloppen.