MOEST dit gewoon even delen met de Volbloed liefhebbers

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Himyar

MOEST dit gewoon even delen met de Volbloed liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 17:37

Begin 2002 verkocht ik de Volbloed merrie Lucky on Wings xx (1992, Man in the Moon) aan een Engelsman, de merrie was ruim vijf jaar in mijn bezit geweest. Deze Engelsman is met haar gaan fokken en hij heeft nu het het vierde Volbloed veulen uit Lucky on Wings, van de hengst Generous. Ik kreeg vandaag een foto van Lucky met haar Generous hengst en wilde hem toch even delen met jullie.

Afbeelding

Himyar

Re: MOEST dit gewoon even delen met de Volbloed liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 18:16

Generous staat hier:
http://www.scarvagh.com
Deze stal is ook de eigenaar van de hengst waardoor Lucky nu wordt/is gedekt: Helissio.

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:19

Zooo lekker ding!
Zowel de merrie als het veulen.
Ze is daar in ieder geval heel goed terecht gekomen.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 18:25

Ja, die eigenaar zwemt volgens mij in het geld (heeft wel iets van 10 Volbloed fokmerries en ook een aantal paarden in training) en hij is niet bang om zijn geld uit te geven . De paarden ontbreekt het aan niets. Lucky haar enige taak is ieder jaar een veulen krijgen en dat doet ze keurig . En de eigenaar betrekt mij bij de hengsten keuze, ik heb hem vorig jaar flink enthousiast zitten maken voor Generous en hij heeft toen voor Generous gekozen . Toen ik hem wees op de timeform van Generous, ging hij volgens mijn overstag.

London Thoroughbred Services :: Stallion :: GenerousGenerous. Rated 139 - Timeform's EUROPEAN CHAMPION OF THE DECADE. European Champion - Gr.1 Winner at 2. Standing at Scarvagh House Stud at Sandley Stud, ...
www.lts-uk.com/generous/main.html

De aftekening op het hoofd heeft het hengst veulen duidelijk van zijn paps:
Afbeelding

visitor1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:56

als je je paard zo terug ziet moet je het vast helemaal warm van binnen krijgen... lijkt me geweldig

wat een mooi veulen en mooie paps..

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 08:08

Ja, ik ben blij dat ze zo'n goed tehuis heeft gekregen!

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 15:46

Zozo, mooi veulen! Nog steeds trots he, op je oude paardje! En terecht, ben benieuwd hoe dit veulen het later gaat doen op de renbaan!

Had je al eens over generous gehoord... Leuk trouwens dat de fokker naar je heeft geluisterd, kicken, lijkt me!

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 19:43

heel erg leuk dat je in contact blijft met je expaardje

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 20:26

Marl1tje schreef:
Zozo, mooi veulen! Nog steeds trots he, op je oude paardje! En terecht, ben benieuwd hoe dit veulen het later gaat doen op de renbaan!

Had je al eens over generous gehoord... Leuk trouwens dat de fokker naar je heeft geluisterd, kicken, lijkt me!

Ja, ik zit veel in bloedlijnen, fokkerij en hengsten te snuffelen. Als ik races op de BBC heb gekeken, dan schrijf ik de namen van de winnaars op en zoek ze op op internet. En ik lees alles wat los en vast zit over Volbloeden, ik heb ook een hengstenboek van 2003 in Engeland gekocht. Daar staan ook veel hengsten in met veel info. Dus zo ontwikkel je je voorkeuren . Altijd leuk als je alles kan plannen en er over kan dromen en dat een ander dan betaalt .