Hoe beginnen met vrijheidsdressuur ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eejj

Hoe beginnen met vrijheidsdressuur ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 16:59

Hoi !

fijn dat jullie even mijn topic bekijken . Ik denk dat deze vraag al vaak op bokt heeft gestaan maar ik wil toch even weten hoe jullie zijn begonnen met vrijheidsdressuur. Wat kon jouwn pony als eerste en wat heb je gebruikt om dat aan te leren ? Ik wil zelf graag gaan oefenen met mijn verzorgshet , ze kan al in stap draf galop en halthouden op comando aan de longe . Niet veel maar het is toch een begin. ( ik ken trouwens de site van bokker jauke al )
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen !

groetjes Eline

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 23:54

Dan hoef ik dus niet meer te reageren

AlexandraM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 00:03

je hebt het boekje van nathalie penqiutt sorry als het verkeerd geschreven is...zij heeft 2 boeken...paardenschool moet je hebben...de ander is ook zeker leuk hoor!!! maar paardenschool is puur de trucjes en ook de bazis die je paard moet kennen om ook nog maar te denken aan echte vrijheidsdressuur...ze beschrijft alles goed en zegt wat je eerst kan aanleren en wat erna enc...zodat het makkelijker voor jou en het paard is om alles te leren...het boek is helaas niet meer te koop in de winkel maar ook ik heb hem nu in huis... wel is er op paardentips.com een boekje te koop erover....wel kans (was toen een aanbieding) dat je 2 kleine boekjes moet kopen...iets van grondwerk gymnatizeren en dan circus trukjes..(gewoon een mini verzie van nathalie is namelijk ook van nathalie) al raad ik je aan eerst eens te zoeken naar het orginele boek...die is veel uitgebreider en je leest er toch makkelijk door heen hoor!!! ook zeer duidelijk met foto's veel plezier en suc6

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 14:49

hartstikke bedankt !

en aan Amable , je hebt echt een hele mooie duidelijke site kan je heel veel van gebruiken

dravergekkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 19:02

ik ben ok begonnen met de basis maar dan wel los en op commando.
en daarna de buiging.

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 22:16

Oke bedankt voor je reactie !

ollysgat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 01:56

nou dat zou ik ook willen weten will ook beginnen nou ik heb veel info verzameld kijken of het lukt

madelief88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 15:26

Lijkt me ook leuk om te beginnen, maar heb dus (nog) geen tips

Pink_Horizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 15:58

Bekijk het sticky even of gebruik de zoekfunctie. Deze vraag is te vaak gesteld ondertussen.