hoezo paard soms verkeerde galop aan pessoa?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

hoezo paard soms verkeerde galop aan pessoa?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 20:10

hoihoi

vandaag mn pony gelongeerd, met pessoa, ging wel oke maar mag ze eigelijk nog wat meer naar binnen kijken dat lukt niet helemaal, terwijl ik de lijn al wel aan de singel vast heb...voor meer stelling.

maar af en toe heb ik het idee dat ze wat uitzwaait, wat kan ik daar tegen doen? moet er dan wat strakker? vandaag had ze op 1 kant ook op een gegeven moment wat achter elkaar verkeerd aan te springen... hoe komt dit en kan ik daar nog wat specifieks aan doen? ik vraag wel goed stelling dan maar dan heb ik dus het gevoel als of de achterhand wat uitzwaait en ze verkeerd aanspringt maar als ik de lijn niet aan de longeersingel vast maakt kijkt ze te veel naar buiten vind ik. gelukkig heb ik haar ook wel weer in de goede galop gekregen maar vind t toch vervelend! verder liep zo op een gegeven moment wel fijn over de rug.

graag tips!

groetjes!

Tieme

Re: hoezo paard soms verkeerde galop aan pessoa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 23:08

Longeer je je paard pas met de pessoa of al een tijdje??
Het is in het begin vaak erg zwaar om met een pessoa te galloperen. ze moeten vaak heel erg aan de pessoa gewent zijn voordat je aan de galop kan gaan werken.

Bonny4life

Re: hoezo paard soms verkeerde galop aan pessoa?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 10:49

Tieme schreef:
Longeer je je paard pas met de pessoa of al een tijdje??
Het is in het begin vaak erg zwaar om met een pessoa te galloperen. ze moeten vaak heel erg aan de pessoa gewent zijn voordat je aan de galop kan gaan werken.

ik longeerde zowiezo altijd met touwtjes, en ze is er al aantal keren aan geweest en deed het toen niet echt, alleen gister begon ze ermee.. ik dacht misschien heb ik iets niet goed zitten dan, maarja dan loopt ze natuurlijk verder ook niet zo fijn..

in galop aanspringen doet ze trouwens meer zelf, ze galopeert steeds aan.