De eerste keren was ze wel wat schrikkerig, maar snds vorige keer heb ik een hoofdstel met oogklepjes en gaat het stukken beter. Ze ziet niet meer wat er achter haar gebeurd en is dus niet meer zo schrikkerig daarvoor.
Alleen als ze in het begin de kar weg moet trekken gaat het met een hoop gesjor en getrek en bijna paniek om zo snel mogelijk weg te komen. Lukt dit haar niet na een keertje sjorren dan gaat ze achteruit lopen en vanmorgen stijgerde ze toen ik haar voorzichtig toch voorwaarts dreef met stem. De vooras schaarde en de kar viel half op 1 punt, maar gelukkig stond ze toen weer stil. Mijn man pakte haar bij het hoofdstel en leidde haar voorwaarts waardoor de kar weer op zijn wielen kwam. Daarna geen probleem meer. Een heel stuk op de weg gedraafd en gestapt, maar voor de zekerheid toch even bij het hoofd pakken om van stilstand weer vooruit te komen. Dan is er geen enkel probleem meer en gooit ze haar gewicht erin en trekt moeiteloos weg.
Wat kan de oorzaak zijn van dit gedrag? Hoe kan ik haar dit afleren? Ze is volgens mij bang om de zaak niet snel genoeg aan het rollen te krijgen ofzo.
Hier wat foto's van later in de rit: