Het is een zadel met zgn western stirring, en al ben ik niet echt handig met de stropdasknoop, met mijn westernzadel lukte hij meestal wel redelijk goed.
Het zadel lag verder ook mooi, dus maar naar de bak.

Ik had er meteen maar een stoel bij gepakt, want zo voor het eerst met een nieuw zadel neem ik het zekere voor het onzekere.
Des wou meteen wegstappen waardoor ik niet snel genoeg in het zadel kwam en dus naar onder zakte.

2e poging: het zadel op de juiste plek gelegd en opnieuw aangesingeld. Dit keer de teugels iets korter gepakt en sneller opgestapt: hij bleef goed op zijn plek. Eerste reactie (nadat de beugels op maat waren gemaakt); wat zit dat heerlijk!

Al met al nog niet laaiend enthousiast. Het zadel zit heerllijk, kan me voorstellen dat je daar een hele dag (hele dagen) op kan rijden. maar ik wil wel een zadel waar ik zonder hulp fatsoenlijk op kan stappen.
Dus heb ik enkele vraagjes:
De lange singelstoot is van een soort canvas/nylon, hoe kun je daar gaten inmaken zonder dat het gaat rafelen ?(ik had ook vrij snel bij mijn wetsernzadel gaten gemaakt waardoor je veel makkelijker kunt aansingelen).
de oude eigenaar van het zadel had de lange singel opgevouwen in het lusje van de singel, vind ik niet echt handig, maar ik mis het leren flapje waar je bij een westernzadel de singel doorhangt, zijn die los te koop en waar bevestig je die dan aan?
Ik heb vrij veel beugelriem over (lijkt op fenders) die erg soepel zijn en dus tijdens rijden uit hun opgevouwen toestand zakken. Wat kun je daarmee?
De pad is tijdens het rijden naar achter geschoven. Waar kun je de voorste lusjes het makkelijkst aan bevestigen zodat hij beter op zijn plek blijft liggen (had ze nu los gelaten, had de oude eigenaar van het zadel ook).
Hieronder nog wat foto's ter verduidelijking:
(ik weet dat de beugelriemen verkeerd om zitten, maar zo zaten ze er aan, en het was ook wel makkelijk zo met op juiste maat maken...)
(heb ik de stropknoop wel goed gemaakt?)