[AR] Weer een hoofdstelvraagje...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tess

Weer een hoofdstelvraagje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 19:58

Het viel me vandaag pas op dat de bakstuklussen waar het bit aan hangt bij mijn (ideal) hoofdstel nogal lang zijn waardoor er weinig kantelwerking van het bit is.
Bij de pony op de foto niet zo'n probleem maar bij mijn andere rakkertje (denk ik) wel...
Zou ik er een passantje over kunnen schuiven of ligt het misschien meer aan de vorm van de "ophangogen" die aan het bit zitten, ze zijn wel ovaal.

Afbeelding

Vickelientje

Re: Weer een hoofdstelvraagje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:00

Ik heb ook een ideal hoofdstel en bij mij zit daar net boven het bit (dat bedoel je toch? tussen bit en gesp?) een passantje...mss ben je die kwijt geraakt?

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:18

Ik heb ook dat passantje aan mijn Ideal hoofdstellen. Deze zitten los dus vallen er makkelijk af wanneer je het bit los haalt. Je kan jet ook oplossen met een tie-rip of elastiekjes

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:58

Ik heb ook ideal menhoofdstellen (al gebruik ik die nooit), maar ik heb ook passanten. Even een tuigenmaker vragen een paar te maken, kost geen drol

viola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 07:37

Aha, daar horen die passantje dus die ik over had na het schoonmaken van mijn tuig en nieuwe hoofdstellen. Alleen heb ik 2 hoofdstellen en maar 2 passantjes gevonden

Tess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 21:05

hmmm, ik weet zeker dat er bij de mijne geen extra passanten op die plaats zaten...
Ik zal er dus maar een paar gaan halen...

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 08:33

Een wat minder mooie foto maar hier zie je het passantje zitten onder de gesp van het bakstuk
Afbeelding