[AR] Hoe goed zorg jij voor je groom?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mriekie

Hoe goed zorg jij voor je groom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 19:41

Menners, ik denk dat de vraag in de titel wel duidelijk is... maar hoe goed zorg jij voor je groom? Wat doe je voor je groom? en wat juist niet?

Wat moet een groom wel kunnen/doen, en wat juist niet?

Zou je bijvoorbeeld zijn brood smeren als je haast hebt?

groom's mogen ook antwoord geven hoor
Laatst bijgewerkt door mriekie op 07-05-06 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Vickelientje

Re: Hoe goed zorg jij voor je groom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:43

...zoals Mriek voor Jeffrey z'n brood smeert...? haha!
sorry...k liet me even gaan!
Ik heb nog geen groom, dus kan er niet over meepraten....maar ben ook wel benieuwd

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:48

Mijn mama is mijn groom.
Dus ik doe wel eens voor haar afwassen en stofzuigen enzo

Maar zaterdag ging Sanne mee voor de dressuur. Ik heb gezorgd dat ze zich veilig kon omkleden, heb voor drinken en eten gezorgd, heb niet op haar gemopperd en haar uitgebreid bedankt na de dressuur.

Eigenlijk snap ik niet helemaal waar je met dit topic heen wil? Een menner is afhankelijk van zijn groom, dus zal ten alle tijde goed voor zijn groom (moeten) zorgen, zodat hij kan blijven mennen.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:50

Ik ben groom. (Even overleg gevoerd, en ik mocht best antwoorden).
En er wordt prima voor me gezorgd hoor. Krijg eten en drinken als we bijvoorbeeld een dag weggaan.
Maar neem zelf ook geregeld broodjes of wat mee die we dan delen. Dus komt beetje van beide kanten.
We maken er gewoon een leuke gezellige dag van.

Ik span geregeld de pony in, als ik zin heb en de mogelijkheid is er loop ik parcours bij de vaardigheid. Als we eens een marathonnetje starten, dan loop ik natuurlijk.
Ik lees het proefje voor.
Gewoon de standaarddingen dus. Ik poets de pony.
En misschien wel belangrijk ook, ik train de pony OHZ.

Uhmm, en gewoon doordeweeks, mest ik geregeld uit. Help zijn dochtertje met haar pony.

Tess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:22

Mijn dochter is mijn groom en ik heb haar er het liefste bij als we gaan inspannen, we rijden weliswaar voorlopig alleen nog recreatief maar zij weet vaak al wat ik denk voor ik het gezegd heb .
Ze blijft altijd kalm en geniet net zo van het mennen als ik.

mriekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 20:24

Sjonniej schreef:
Eigenlijk snap ik niet helemaal waar je met dit topic heen wil?

Ik snap goed dat dit niet het meest intressante topic is... Maar ik was gewoon benieuwd...

voor mijn gevoel zijn er wel verschillen wie ik mee heb als groom, en merk ik ook verschil met wie ik mee ga als groom...

Oliviaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:25

groom? welke groom

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:27

Mijn papa is mijn groom en hij zorgt vooral goed voor mij
Hij zorgt voor het onderdak op wedstrijden en dat we er komen enzo.

Ik zie mijn groom ook niet echt als aanhangsel ofzo... Ik kan niet rijden zonder mijn papa maar hij ook niet zonder mij. We zijn dus samen een team zeg maar. We hebben er allebei even veel lol aan.

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:29

Ik betaal na de proefjes altijd de patat en t drinken, en bedank der hartelijk. En als ik dan bv een paashaas erbij heb gekregen krijgt ze die. En ze mag soms mn pony verzorgen dus ook er op rijden en dan rkijgt ze les van mij Best veel dus eigenlijk.

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:49

ik ben ook groom van een 2 span paard menner.

wat ik zoal doe als groom ik verzorg de paarden op de wedstrijd help ze in spannen en uitspannen mag ook wel een uitstappen.
ik loop de vaardigheid en de mharathon mee.
het A,B,E traject rijden we ook samen.
verder wordt er prima voor alles gezorgt krijg brood met drinken en een manderijn of appel. en meestal krijgen we een plak cake mee.
we eten er wel eens een patatje en drinken er ook wel eens wat dat betaald de menner dan voor mij.
verder verzorg ik de paarden als we thuis zijn en maak ik vaak de vrachtauto schoon.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:16

Ik heb veel over voor mijn groom

Ik kook zijn eten, doe zijn was, ruim zijn vuile onderbroeken op en deel het bed met hem

Mijn man groomt namelijk....

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:32

Alle 3 mijn grooms zorg ik goed.

Mijn zusjes pony staat gratis bij mij op stal inruil voor wat hulp(niet alleen het mennen van mijn pony's, maar ook beleren van jong spul en het tandem rijden waarbij haar pony de helft van het tandem is).

Saskia's pony staat hier ook niet duur, als zij er niet is zorg ik voor haar pony en heb haar geholpen haar pony te beleren.

En mijn vriend, al groom ik hem meer dan hij mij. Hij rijd in dat geval met mijn pony, mijn tuig en mijn halve wagen(de andere helft is van hem ). Of ik goed voor hem zorg? Ik ruim de rotzooi achter z'n kont op en dat zal straks als we samen wonen nog wel erger worden .

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:56

napie schreef:
Ik heb veel over voor mijn groom

Ik kook zijn eten, doe zijn was, ruim zijn vuile onderbroeken op en deel het bed met hem

Mijn man groomt namelijk....

Haha bij mij net zo
Al kookt Luc meestal, zodat ik alvast kan beginnen met de trainingen

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 07:38

Als bij ons iemand anders dan eigen familie groomt, gaat hij of zij gewoon in het hele gebeuren mee.

Eten , we zorgen voor een slaapplek, en eigenlijk hetzelfde als we zelf doen.

Wij gaan ook altijd naar 2daagse wedstrijden.

Als wij zelf groomen bij een ander verwachten we dat ook.

En op deze manier wil iemand altijd terugkomen om te groomen.

Er zijn zelfs rijders die vragen of je kilometervergoeding wil.

Horsefreak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:31

Ik groom bij mijn vader. En hij zorgt goed voor me. Al moet ik soms ook wel voor mezelf zorgen, maar dat vind ik niet erg.
En wij rijden vooral recreatief en heel soms een onderling wedstrijdje.
En als ik een stukje men, groomt mijn vader.

Arretje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:41

Mijn menner zorgt goed voor me hoor! Meestal betaalt hij eten en drinken, dat mag ik niet betalen.....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 10:55

Ik rij en ik groom, we doen samen met de pony's aangespannen wedstrijden rijden. Ik doe het tuig poetsen, de karren wassen, de pony's wassen en heel soms invlechten (maar liever niet, anders heb ik al het voorbereidende werk gedaan ). 's Morgens voor het vertrekken doe ik ze oppoetsen en transportklaar maken, Jan doet de vlechtjes opknotten en de wol erin.
Op concours doe ik alles regelen en houd ik de tijd in de gaten. Inspannen doe ik nooit bij enkelspan (alleen bij echte uitzonderingen), vast persoon ervoor is het makkelijkste. Van het tweespan span ik de rechter pony altijd in. En de ene keer breng ik voor, de andere keer rijd ik zelf.
En wat ik ervoor terug krijg? Maaltijden op wedstrijd, maar ook door de week regelmatig (gisteren nog ). Stalling en wei voor mijn 2 appaloosa's, die ook volledig verzorgd worden (alleen uitmesten moet ik doen).

anhiza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 11:56

Wij rijden samen 2-span (manlief ment en ik groom!) dus wij zorgen (uiteraard) uitstekend voor elkaar!
Tevens groomen wij samen bij het 4-span van vrienden van ons.......
Die dag zorgen hun voor broodjes/koffie/thee ed.
Houden ons eventueel vrij van eten 's avonds.
We spannen altijd samen in en poetsen de paarden samen.
Alles gaat als team samen groom of menner maakt bij ons niets uit,want we kunnen gewoon niet buiten elkaar!
Als er het 1 af laat weten,hoef je niet te rijden...............
Dus respecteren we elkaar en doen we dus alles als TEAM.
Verder staan we buiten de wedstrijden voor elkaar klaar als er een wei afgezet moet worden,paarden vervoerd moeten worden en trainen v/d paarden doen we ook samen!
Nu zijn wij misschien ook wel een uitzonderlijk hecht team,want buiten de wedstrijden en paarden zien we elkaar ook en staan we voor elkaar klaar.

_lucy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:33

ik ben een groom/verzorgster, we rijden geen wedstrijden ofzo maar wel bruiloften en partijen, morgen moet hij weer een schoolgala rijden en ik (+ soms de andere verzorgster) vlechten ze dan helemaal in en zorgen dat ze goed schoon zijn, we mesten stallen uit als dat nodig is, we longeren als de paarden beweging nodig hebben,

maar we worden ook super verzorgt. als we weg zijn dan stoppen we altijd (bij een manege) en krijg ik glas kola ofzo, hij heeft ook altijd een zakje snoep bij..

verder heb ik voor kerst een 100ml fles eau de parfum+€20,- gekregen en krijg ook vaak €5,- als ik een bruiloft heb gedaan..

dus ik heb zéker niet te klagen. en ook heel belangrijk; ik moet niks, ik mág alles..

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 16:23

Tess schreef:
Mijn dochter is mijn groom en ik heb haar er het liefste bij als we gaan inspannen, we rijden weliswaar voorlopig alleen nog recreatief maar zij weet vaak al wat ik denk voor ik het gezegd heb .
Ze blijft altijd kalm en geniet net zo van het mennen als ik.

Hee mams, dankjewel
Omgekeerd ben jij dan weer mijn groom, of misschien beter gezegd coach, als ik wedstrijden rij

tjiddevw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:48

Mijn vader is mijn groom en ik ben zijn groom. De ene keer betaalt hij wat en de andere keer ik. We hebben niet echt vaste taken. Degene die tijd heeft die doet wat en andersom. Ik merk wel dat ik nu anders omga met mijn vader dan voordat we mende. Nu zijn we meer een team. Dat geeft wel een kick vind ik. En natuurlijk mijn moeder is onmisbaar. Als we haar niet hadden, waren we de helft van de spullen vergeten . En ze zorgt voor eten en drinken. Zo zijn we elkaars groom eigenlijk.

_loona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 17:23

nou mijn grooms worden heel het weekend vol gepropt met eten en drinken door me moeder we komen egt nisk te kort...daarom is het zo fijn als ik me moeder als kok enzo bij heb gehehe