nh

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Xantha

nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 17:53

Ik heb een bijna drie jarige merrie waarmee ik een NH cursus wil gaan doen.
Wie raad wat aan en waarom?
Ik heb van alle methodes wel eens wat gezien (Parelli, Roberts, Voest).

Geef mij eens een goede tip, liefs met een uitleg wat en waarom.

willeke_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:05

Hallo jolynn, ik ben zelf ook bezig met een driejarige merrie. Ben begonnen met level 1 pakket van Parelli en ben er héél tevreden over! Zodra'k level 1 afgerond heb hoop 'k met haar naar buiten te kunnen om ook daar die 7 games toe te passen en uiteindelijk haar zadelmak te maken als ze voldoende vertrouwen heeft in mij.
De reden dat ik voor parelli gekozen heb is omdat het stap voor stap uitgelegd staat. Je begint met les 1 in de pocketboekjes en er wordt verwezen naar de dvd's, naar het theorieboek, er zit een logboek bij waar je je ervaringen in kan schrijven en een poster waar je je successen op kan aanduiden. Op die manier is het allemaal heel overzichtelijk.

Xantha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 19:14

Dus als ik het goed begrijp leer jij alles uit een boekje?
Of heb je ook een clinic gevolgd of zo?

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:49

Ik deed vroeger veel van Voest´s methodes.
Toen kwam Parelli en een Voest instructeur, Geen handige combi

Nu doe ik dus weer Voest, maar bijv wel met Parelli invloeden. Zo vind Voest dat je continu contact moet houden tijdens grondwerken. Ik zie dat als veel druk, want ik feite drijf je steeds. Dus doe ik dat weer op zijn Parellies, want dan geef je 1 signaal en dat moet uitgoeverd worden.
Ik zou gewoon kijken wat bij je past.

willeke_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:55

Jolynn schreef:
Dus als ik het goed begrijp leer jij alles uit een boekje?
Of heb je ook een clinic gevolgd of zo?

Yap ik leer alles uit zo'n boekje. Stond er in het begin heel sceptisch tegenover, maar het lukt goed met die boekjes. Ik neem ondertussen ook nog lessen grondwerk om wat vlugger daardoor te raken... Wil m'n paardje over een maand of 2 zadelmak maken, daarmee.

ikke

Re: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 09:28

Wat wil je? Ik kan wel met namen rond gaan slingeren, maar als dat iets anders is dan jij wil, dan wordt het wat lastig.
Om te beginnen, heb je vervoer in eigen beheer of moet je alles lenen/huren. Wil je een dag of een weekend of zelfs nog langer.

Oh, en heb niet de illusie vanuit een boekje te leren hoe je een paard inrijdt, papier is geduldiger dan een paard..........

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 11:47

Ik zou Parelli gaan doen, omdat deze je tot op hele grote hoogte kan begeleiden en blijven begeleiden. Toch zou ik het met een driejarige die net wel of nog niet is ingereden bij een methode houden. En het sowieso niet alleen uit boekjes willen leren.

Xantha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 21:26

Ik wil zeker niet alles uit een boekje leren.
In zo'n boekje staat niet wat je moet doen als het niet gaat zoals jij wilt.
Het liefst wil ik een weekeind of een paar keer een dag een cursus volgen. Ik heb geen eigen vervoer maar dat valt te regelen.
Ik heb geinformeerd bij Marijke de Jong ( www.paardenbegrijpen.nl) voor een weekeind maar helaas had zij geen plek meer dit jaar.
Dat was een weekeind basis freestyle en een stukje obstakeltraining.

Wat ik wil is dat ik een goede band met mijn paard krijg, dat ze me respecteerd en dat ze in mij de leider ziet.
Ik wil haar pas over een half jaartje gaan inrijden en het lijkt me fijn dat we dan zo'n goede band hebben dat het allemaal soepeltjes verloopt.
Eigenlijk dus de basis.

Enne Cassidy ik wil het inderdaad bij een methode houden, vandaar mijn vraag.

Iemand die mij thuis les zou kunnen geven zou ook heel fijn zijn!!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:55

Citaat:
In zo'n boekje staat niet wat je moet doen als het niet gaat zoals jij wilt.

bij Parelli staat dat op de dvd´s en ook hoe je het op kan lossen, bij level 1 kwam er een aantal situaties langs die precies van toepassing waren op mijn paard, dus ik had al een mogelijke oplossing gezien op de dvd, ook in de boekjes staat beschreven wat er fout kan gaan en hoe je het op zou kunnen lossen.
Je kunt ook nog een paar dagen op cursus gaan en je kunt de instructeur (er is er maar 1 in NL) altijd mailen, dan krijg je altijd antwoord

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:44

Ik heb veel goede dingen gehoord over Marijke de Jong

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 21:35

Antheman schreef:
Ik heb veel goede dingen gehoord over Marijke de Jong

Helaas had zij geen plek meer.

Ik heb nu besloten om iemand te bellen die thuis les kan komen geven, wel zo gemakkelijk.
Ik heb een nr gekregen van iemand die volgens de methode van Emiel Voest werkt.
Ben Benieuwd