Nagoya heeft de hele winter niet op gras gestaan (ze stond overdag een paar uur in een zandpaddockje). Ik ben nu een paar weken met haar aan de hand aan het grazen, we zitten nu op ongeveer 2 uur per dag. De komende week gaat de wei bij haar huidige stal open, dus dan kan ik het grazen opbouwen tot zo`n 6 uur per dag. Ik maak me een beetje zorgen over de overgang van een paar uurtjes wei, naar dag en nacht de mogelijkheid om te grazen. De eigenaren van de NH-stal zorgen er wel voor dat het weitje waar Nagoya op komt, afgegrazen is.
Daarnaast zie ik een beetje op tegen de verhuizing zelf. Nagoya heeft erg veel moeite met alleen op een wei staan, ze gaat dan erg gek doen. Ze is zelfs een keer over een omheining gesprongen om bij paarden te komen. Bij de stal waar ze nu staat, zetten ze haar binnen als iedereen gaat uitrijden. Maar bij de NH stal zal ze dus ook eerst alleen op een weitje staan. Deze grenst wel aan de wei van de kudde, maar de "kuddewei" is zo groot, dat ze makkelijk uit het zicht kunnen lopen van Nagoya. Ik ben dus bang dat ze dan ook gaat proberen om er naar toe te gaan (en dus óf overal doorheen gaat racen óf over alles heen probeert te springen). Nagoya is erg gevoelig voor spierbevangheid en ik moet stress zoveel mogelijk vermijden, dit is ook de reden waarom ik me zo`n zorgen maak...
Ondanks mijn zorgen, verheug ik me ook ontzettend op de verhuizing

Hoe is bij jullie de verhuizing van een gewone stal naar een NH-gerichte stal gegaan? Zijn jullie nog tegen problemen aangelopen? En hebben jullie nog tips hoe ik de stress kan vermijden/verminderen?
De eigenaren van de NH stal doen wel aan bachbloesemtherapie, dus dit zal ze misschien ook krijgen ter ondersteuning.
Nog een foto van de twee oudjes in de wei: