[AR] ervaring met Polypads, rollerpad, oftewel tuigonderlegger

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Buxy

ervaring met Polypads, rollerpad, oftewel tuigonderlegger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 10:27

heeft iemand toevallig ervaring met Polypads, rollerpad's
http://www.paardensportonline.nl/shop/i ... lerpad.jpg
dit dus ongeveer..

Wij hebben normaal namelijk gewoon neopreene borstbescher,maar deze vond ik ook wel grappig..

maar is deze dus net zo dik ed. als de neonprene bosrtbeschermer of hoe?
vandaar de vraag of iemand er ervaring mee heeft...

A10

Re: ervaring met Polypads, rollerpad, oftewel tuigonderlegge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:19

Ik heb die polypads. Schoftstuk bevalt prima, maar het borststuk zit (nog) te los en zakt naar onderen, omdat de riempjes op een groter tuig zijn berekend. die moet ik dus nog korter maken.
Afbeelding
Kijk maar, ik vind t er nog niet uitzien

PS, dit is mijn nichtje, die in vol ornaat wilde oefenen

Buxy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 11:23

hehe oke.. maar is het ook echt dikke bescherming (invergelijking met neonprene beschermer?)

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:28

Het is iets dikker, een half gat ongeveer. In het begin zijn ze best stijf, maar na een paar keer wassen worden ze soepeler en ligt het mooier dan die plastic onderleggers.
Ik heb die dingen ook voor ohz (daarom heb ik deze toen ook gekocht) e je doet er jaren mee en het grote voordeel is dat ze meer zweet opnemen dan die plastic dingen zoals deze:
Afbeelding
Geen idee hoe je die dingen noemt

Heeft je paard ergens last van?

Buxy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 11:37

hehe nee hij heeft nergens last van... maar wij hadden bij ons oude tuig altijd zo'n neonpreenborstbeschermer... (Zoals jou laadste foto..)
en nu heb ik weer een nieuw tuig.. maar borst is best stug en hard.. dus eigenlijk wil ik wel weer een borstbeschermer... maarja zit dus te kijken naar die rollerpads, of weer zo'n neoprene...

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 12:18

Ik heb die polypad's ook. Ik vind ze veel fijner dan die zweterige neopreen dingen. Kleine tip. Bestel ze bij Letty. Zij laat ze maken met veel breder klittenband waardoor ze zeker op de borst beter vast te maken zijn en bij mijn in ieder geval niet afzakken.

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 14:14

Ik heb er ook al mee in m'n handen gestaan. Ik heb Polypad sjabrakken voor ohz en vind ze echt super. Dus wil ze ook graag onder mijn tuig .

baudyh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:43

ik heb ook een polypad schoftbeschermer en vindt hem geweldig.Blijft goed liggen makkelijk in de wasmachine te wassen.Heb hem ook bij letty's vandaan.En ze zijn helemaal niet duur.Iets van 15 euro heb ik ervoor betaald

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 14:22

He, dit blijf ik even volgen!

Ik heb er nl op die site ook naar zitten kijken.
Ik heb nu van die neoprene dingen, maar die zijn vrij stug en te groot voor het tuig dat ik nu heb.

Daarbij is dit tuig heel donkerbruin en daar wil ik graag bruine onderleggers bij ipv zwarte...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 16:50

Ik heb een fjord met enorme wratten in zijn hals, er ligt het eea onder het borststuk, maar heb er nu een schapenvachtje omheen.

Dat schapenvachtje zat eerst om mijn dressuursingel, dus eigenlijk is dit geen pan.

Zodoende ben ik ook naar wat anders op zoek, maar hoe dik zijn die pads, voel je je vingers erdoor heen?

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:09

@Bitch ken je de polypad sjabrakken?
Die dikte hebben ze. Mooi dik, maar goed te vormen en totaal niet stug.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:48

nou, niet echt, maar als ik ze binnenkort in mijn handen krijg, zal ik ff goed voelen.

Die borstdingen zijn iig betaalbaarder dan schapenvacht..

wiranda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:26

super onderlegger. Ik heb een borstbeschermer (de langste maat) van polypad in tweeen geknipt, deze is precies de maat die onder het schoftje van ons shetlandtuig past. Voor de kleintjes zijn de standaard maten namelijk nogal groot, en ik moest er vier hebben, twee borstbeschermers "verknippen" was dan de makkelijkste (en stukken goedkopere) oplossing. Heb hem besteld in paars met groene rand (nagenoeg alle kleuren zijn bestelbaar, das helemaal leuk) .