Hebben jullie misschien een beetje speciale kunstjes die je niet zo vaak ziet bij VD? Want voedjes geven en knielen enzo hoor je heel vaak maar hebben jullie wel eens iets anders bedacht?
mijn merrie wil nooit dingen vastpakken.. zelfs niet met veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel gedult en elke keer bij het VD eeen paar keer proberen en belonen bij het overdreven aanraken.. maar vastpakken doet ze niet.. iemand tips?
@shanna: Niet ieder paard heeft talent voor ieder kunstje.
Wat ik bij een pony gedaan heb: brokjes in een handdoek, en dan zo neerleggen dat ze er makkelijk in kon bijten. Dan rook ze de brokken, en tilde de handdoek op om bij de brokken te komen. Al snel gaf ik dan meteen een beloning als ze de doek in de mond pakte, dus voor ze zelf de brokken te pakken had. En een commando erbij.
Daarna natuurlijk zonder brokken, alleen nog handdoek.
Deze pony heeft zo geleerd iets in de lucht te gooien, en dekens van haar rug te trekken enzo, maar ze wilde nooit iets lang vasthouden.
Mijn paard kan idd ook dingen vast pakken en vooral vast houden, zoals steigeren met skippybal in de mond. Verder kan hij ja knikken, achterwaarts op staart druk en zijn hoofd laag houden. Hoewel er ook zeker meer paarden zijn die deze oefeningen beheersen.
Wat ik bij een pony gedaan heb: brokjes in een handdoek, en dan zo neerleggen dat ze er makkelijk in kon bijten.
Handig! Goeie tip! Kan ik ook proberen bij Sem lukte het ook niet echt goed. Ik had het met een bakje waar we mee bix voeren geprobeert maar hij liet hem gelijk weer vallen. Bedankt voor het antwoorden en de tips