Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
YvonneAa schreef:Mijn paard is erg heet en loopt aan de longe ook erg met haar hoofd omhoog. Ze is dan wel rustig, maar staat gewoon rondjes te lopen ipv dat ze aan het werk gaat. Ik wil haar leren om haar hoofd dan ook laag te houden. Een gogue heb ik zelf niet en daarnaast heb ik er ook nooit mee gewerkt. Daarom zoek ik ook een oplossing met de hulpmiddelen die ik wel heb.
Maar met een elastiek gaan ze vaak hangen ja? Lopen ze dan niet door de rug heen?
ChrissiejJ schreef:@ Shadow_power.. je zegt longeren met touwtje maar hoe bevestig je dat touwtje ofzo danis misschien fijn om te weten (kan zijn da het voor zichzelf spreekt maar ik wil het wel weten en zou het dus wel fijn vinden als je het uitlegt hhahaah)
Shadow_power schreef:ChrissiejJ schreef:@ Shadow_power.. je zegt longeren met touwtje maar hoe bevestig je dat touwtje ofzo danis misschien fijn om te weten (kan zijn da het voor zichzelf spreekt maar ik wil het wel weten en zou het dus wel fijn vinden als je het uitlegt hhahaah)
Je maakt eerst een lusje in het midden van het touwtjeEn aan die uiteinden maak je dan zo klip aan vast (heb ik teminste) Die lus doe je om de singel. Dan de klipjes door de bit ringen en dan vast maken aan of de singel of het sjabrak of de longeersingel
Ik hoop dat je het snap en als je dat niet doet geef maar een schreeuw
Urielle schreef:Yvonne wat je kunt doen is de longe door de binnenste bitring halen en dan aan de longeersingel vastklikken. Hiermee kun je stelling vragen net als met rijden maar uiteraard wel bij het geringste teken van nageven je hand ontspannen want het werkt zo erg sterk in.
Citaat:zou je dit verhaal ook niet met een elastiek kunnen doen? dat je ipv een stuk touw een elastiek gebruikt. omdat dat paard het niet gewend is en met zo'n touwtje zit het gelijk zo definitief was en krijgt ze als ze dr hoofd ineens om hoog doet zo'n ruk in dr mond (wel gelijk afgeleerd natuurlijk), en als je een elastiek gebruikt, dan ist meer gelijker aan druk tot ze nie verder kan.
of zie ik dat verkeerd? (ik heb het niet uitgeprobeert, het is een vraag, dus niet gelijk gaan doen! want ik weet niet of het goed is en of het werkt!)
Rianneke schreef:Urielle schreef:Yvonne wat je kunt doen is de longe door de binnenste bitring halen en dan aan de longeersingel vastklikken. Hiermee kun je stelling vragen net als met rijden maar uiteraard wel bij het geringste teken van nageven je hand ontspannen want het werkt zo erg sterk in.
werkt idd wel sterk in en is denk ook niet heel goed voor het paardje geschikt van de ts aangezien ze opstandig kan zijn en in paniek kan raken...weet niet of jij het met me eens bent zo...jij hebt denk iets meer paarden gelongeert dus...
![]()
mijn paard kijkt eigenlijk alleen naar buiten als ik haar gewoon laat lopen en aanlummelen! als ik haar gewoon netjes laat lopen op het tempo wat ik wil dan komt ze zelf met de stelling naar binnen! weet niet hoe jou paard aan de longe loopt...je zou hetzelfde als mij kunnen proberen...eerst klein beginnen! denk aan de grote van een kleine volte. en dan zo je paard netjes op een volte laten lopen en de zweep (als je die gebruikt) er goed bijhouden! zij/hij moet namelijk wel goed op jou reageren! de meeste paarden die ik gelongeerd heb die gingen dan bijna vanzelf met stelling lopen! af en toe vraag ik het nog wel eens een beetje stelling terwijl ik me andere hand er bij hou dat ze niet naar binnen vallen! en zo maak je die volte gewoon steeds wat groter totdat je op een beetje normaal longeer-idee zit!![]()
weet niet hoe ik mijn verhaal beter uit kan leggen maar hoop toch dat het een beetje duidelijk is!