Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
SvenErik schreef:Ik vind voor moeilijk-ladende paarden toch de beste manier om er even een longeerlijntje achter te doen...
Wat mij betreft gegarandeerd succes...
PinkiiY schreef:Was vergeten te noemen dat ik vier fases bedoelde, volgens de parelli methode.
fase 1: druk op het haar
fase 2: druk op de huid
fase 3: druk op de spier
fase 4: druk op het bot
Als ze dit systeem eenmaal begrijpt zal ze zoveel mogelijk doen om de hogere fases te vermijden. Mits er geen angst bij zit. Luister naar je paard![]()
Nog een puntje: als je merkt dat ze probeert, snuffelt aan de trailer ofzo, geef haar de tijd.
SvenErik schreef:PinkiiY schreef:Was vergeten te noemen dat ik vier fases bedoelde, volgens de parelli methode.
fase 1: druk op het haar
fase 2: druk op de huid
fase 3: druk op de spier
fase 4: druk op het bot
Als ze dit systeem eenmaal begrijpt zal ze zoveel mogelijk doen om de hogere fases te vermijden. Mits er geen angst bij zit. Luister naar je paard![]()
Nog een puntje: als je merkt dat ze probeert, snuffelt aan de trailer ofzo, geef haar de tijd.
Nou, zo vriendelijk is dit ook niet hoor...
Dan hoef ik met mijn longeerlijn vaak niet eens (zelfs de eerste keer) tot op de spier en het bot... Dus ik vind het een beetje raar dat Pirelli dan zo paard-vriendelijk is, mijns inziens valt dat ook wel mee...
ElCamino schreef:ik vind de methode van parelli de enige juiste !
ElCamino schreef:ik vind de methode van parelli de enige juiste !