rechtrichten aan de longe?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Luckystory

rechtrichten aan de longe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 00:13

Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik mijn paard kan rechtrichten door middel van grondwerk?
Ik heb er hier en daar wel eens wat over gelezen, maar meestal kan ik halfweg niet meer volgen.
Dus zoiets als: 'rechtrichten aan de longe voor dummies!'

Bets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:40

Met dubbele longe kun je paard rechtrichten.

sscs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 12:20

Ja, idd je kan het proberen met een dubbele longe

EquiNatura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 20:26

Je kan een paard prima recht richten aan de dubbele longe. Het fijne werk zal je toch onder het zadel uit eindelijk moeten doen. Misschien dat je eens op onze site zou kunnen kijken..?? staat veel informatie over rechtrichten en longeren. Misschien dat je er wat aan hebt? als je nog vragen hebt hoor ik het wel...

Luckystory

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 21:12

EquiNatura schreef:
Je kan een paard prima recht richten aan de dubbele longe. Het fijne werk zal je toch onder het zadel uit eindelijk moeten doen. Misschien dat je eens op onze site zou kunnen kijken..?? staat veel informatie over rechtrichten en longeren. Misschien dat je er wat aan hebt? als je nog vragen hebt hoor ik het wel...

Bedankt ik zal de site vanavond doornemen

Maar is het sowieso nodig dat ik haar ook onder zadel rechtricht?
De reden waarom ik vooral in rechtrichten aan de longe geïntersseerd ben is omdat mijn paard fysiek niet goed genoeg is om er lang mee te rijden. En omdat ik, als ik er mee rijd, alleen maar ga wandelen.

Bets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 23:51

Ik zou het ook wel onder de man mee gaan nemen dat rechtrichten, maar eerst conditie opbouwen idd. Dan maar met longeren, maar zo kun je het na tijdje af gaan wisselen en steeds verder opbouwen

EquiNatura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 09:36

Als ik jou was zou ik ook beide doen. Aan de dubbele longe kan je wel een heel eind komen.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 14:30

Goofy44

Re: rechtrichten aan de longe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 14:57

Voordat je begint met dubbele lijnen, moet je zeker weten dat je met een enkele lijn goed kan longeren. Dubbele lijnen vraagt veel meer gevoel, veel meer behendighedi. Dat krijg je sneller en beter als je met een enkele lijn al kan. Het risiko op ruk- en trekwerk is veel groter, als je niet goed kan longeren. Als dat gebeurt, kun je het wel een naam geven, maar het is dan geen rechtrichten van het paard.