Hij schrok van een aantal honden die flink tegen elkaar tekeer gingen.
Normaal gesproken geeft ie er helemaal niks om, kan bij wijze van spreken over de snelweg rijden met hem

Het gebeurde heel snel, vlak voor een kruispunt toen we het bos uitkwamen.
Hij schrok van die honden, ging aan de kletter en liep recht op een lantaarnpaal af.
Ik heb met alle kracht gestuurd, paard heeft de paal niet geraakt maar de kar wel, vervolgens een sloot door, omgeklapt en door het prikkeldraad een koeienwei in waar ie gelukkig weer stilstond...
Onderweg is m'n moeder van de kar geslingerd, ik stond opeens naast m'n paard

Heel veel hulp gehad van wandelaars, moeder afgevoerd met ambulance maar gelukkig hadden we alleen wat kneuzingen.
M'n paard heeft een aantal dagen flink stijf gelopen, krijgt voorlopig ook rust, lekker wandelen en in de wei.
M'n tuig, net nieuw, zijn de strengen van kapot, een helemaal doormidden en de ander zijn de gaten helemaal uitgescheurd.
Schoftje moeten wat riempjes van vervangen, maar verder geen schade.
M'n net nieuwe marathonwagen daarentegen is waarschijnlijk total-los...
Maandagochtend komt de verzekering kijken, dus dan weet ik meer.
Heel het onderstel is verwrongen, wielen staan scheef, luchtvering scheef, lakschade.
M'n kilometerteller ga de max. gereden snelheid aan...38,4km/u...
Als nou straks alles gerepareerd is en we zijn weer een beetje van de schrik bekomen, wil ik hem toch weer inspannen (denk ik...).
Natuurlijk zoek ik wel begeleiding van een ervaren menner

Mijn paard is nu 18 jaar oud, ken hem al zo'n 8 jaar en heeft nog nooit een pas verkeerd gedaan, ook niet voor de wagen, dus ik neem aan dat dit een eenmalige actie was waar ie eigenlijk niks aan kon doen.
Hij is nl ook blind aan een oog en die honden waren aan z'n blinde kant bezig.
Hoe hebben jullie dit opgebouwd of hoe zouden jullie dat doen??
Ik ben zelf niet zo ervaren met aangespannen rijden, maar ik weet zeker dat niemand hem had kunnen houden.
Ga dus zeker niet zelf aanklooien!!!!