Weet iemand hoe groot de afmetingen van een wedstrijdbak zijn? Zijn er nog verschillen tussen een bak voor kegeltjesrijden en voor dressuur? Zelfde maat voor paarden en ponies? Ik heb er geen kaas van gegeten, dat blijkt wel....
Kijk eens op de site van de KNHS daar staat onder Wedstrijdsport, Reglementen alles over de afmetingen van de banen. Dit verschilt namelijk per klasse en per dicipline (Dressuur/Vaardigheid/Samengesteld/Indoor/Outdoor)
Outdoor 30x60, 40x80 of 40x100 Maar wie er nou wel en niet in de 30x60 ring mogen rijden weet ik niet. Daar kun iig geen vierspan in laten rijden.
Dit zijn trouwens de maten bij een SGMW hoe het bij d/v zit heb ik echt geen idee van.
De grootte van de ring van de vaardigheid? Geen idee maar meestal wel een heel stuk groter. Gewoon zo groot dat alle kegels erin passen en je er ook nog behoorlijk doorheen kan rijden.
Bij d/v zijn de buitenbanen 30x60 en binnenbanen 20x40 of 20x60 bij uitzondering.
Voor vaardigheid moet de baan geloof ik indoor min. 20x40 zijn en outdoor min. 30x60 maar voor elke maat staat een max. aantal doorgangen, dat is dus afhankelijk van de grootte.
Voor de afmetingen van Vaardigheid kun je het beste kijken in het reglement Outdoor is minimaal 3200 m2 bij vaardigheid l-m-z.
@sjonnie: "outdoor min. 30x60 maar voor elke maat staat een max. aantal doorgangen, dat is dus afhankelijk van de grootte." Dat is niet van toepassing voor het terreingrootte.