Het is altijd al een drammertje geweest maar op het moment is er niks meer met haar te beginnen. Ze is helemaal dol op de wei en wil alleen nog maar op de wei staan.
Zodra ik haar uit de wei pak begint het gedonder... Madam gaat enorm lopen drammen, loopt en beukt me omver en gaat lopen draaien etc. etc. Dit terwijl ze het 3 weken geleden (toen ze nog binnen stond) heerlijk vond om gepoetst te worden. Ik kan niet meer normaal een hoefje pakken of die smijt ze weer met een noodvaart op de grond. Ook kan ik niet normaal meer met haar wandelen. Ook stilstaan naast me doet ze niet meer. Ze gaat gewoon direct op de wei af (en het liefst in draf).
Een andere vervelende bijkomstigheid is dat ze gaat schrapen met haar hoeven. Als ik naast haar sta gebeurt dit niet omdat ze weet dat ze afgestraft wordt. Maar zodra ik het hoekje om ben gaat ze tekeer, en niet zo'n klein beetje ook. Op heterdaad betrappen en haar dan straffen werkt niet, ik kan er niet op tijd bij zijn om haar te straffen.
Ook wandelt zij met mij, in plaats van andersom. Daar heb ik nu een methode voor gevonden en ik wil even jullie mening weten of dit goed is.
Zij moet achter mij blijven. Zodra zij mij voorbij wil lopen geef ik een zwieper aan het halstertouw waardoor die een cirkel maakt zeg maar. Hiervan dijnst ze terug en snapt dat ze achter me moet lopen. Als ik stop, moet zij ook direct stoppen. Doet ze alsnog een pasje extra dan moet ze 3 passen achteruit lopen.
Dit werkt op het moment erg goed, is dit een goeie methode of leer ik haar hier vervelende dingen mee aan? Dit werkt helaas alleen als ik er echt actief een paar minuten mee bezig ben. Nadat deze "sessie" over is, is stilstaan weer een taboe en banjert ze me alsnog omver. Ik ben dus misschien van plan om dit gewoon altijd vol te houden. Goed plan? of niet?
Waar het hier allemaal om draait is dus respect. Dit heeft ze totaal niet. Het enige dat ze wil is naar de wei en wat ik doe interesseert haar helemaal niet. Heeft iemand van jullie een methode waardoor ik respect kan winnen van haar? En dit wil ik absoluut niet doen op een dier-onvriendelijke manier. En hoe stop ik haar geschraap met dr hoef?
Bedankt alvast voor reacties