Die openingstijden van tegenwoordig. Grrrr

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chantalll

Die openingstijden van tegenwoordig. Grrrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 07:27

Die tijden van tegenwoordig die op de banen gelopen word ... dat is toch niet normaal meer.

Vb: We lieten Unice Power paar weken geleden de Kwalli lopen ...
Koers opent in 1.13 *dat arme ding* en nog dapper mee lopen ook.

Volgens mij zijn de normale tijden zo'n beetje rond1.16 openen en in 1.19 a 1.20 eindigen of ben ik nou zo gek ?

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 08:04

Ja, dat is nu wel zo'n beetje wat ze moeten lopen - en zo hard gaat het in de koers ook, dus ze moeten het kunnen ook. De kwalificatie-eisen zullen denk ik ook wel weer bijgesteld worden, want als je in 1.24 kwalificeert en harder gaat niet, dan heb je ook nog niks in de koers te zoeken.

WendyBZ

Re: Die openingstijden van tegenwoordig. Grrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 16:05

Klopt. helaas, maar wel waar. de langzame kunnen op Alkmaar nog wel meekomen, maar op Wolvega echt niet.
Maar het gaat nou eenmaal harder dan vroeger. Als je bedenkt dat ze in de jaren 60 nog wel in de 1.40 liepen en de toppers in de 1.17. Tegenwoordig moet je zeker wel in de 1.19 kunnen lopen en in de topklasse wel 1.13. Ben ook benieuwd hoe Point dat vol gaat houden. Die heeft nu een record van 16,1 staan.

Chantalll

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 16:43

Unice liep ook wel super mee ... ,maar die tijden jemig ... en ik denk inderdaad net als Prompertje zegt dat die kwallitijden inderdaad weer bijgesteld worden.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 17:06

WendyBZ schreef:
Klopt. helaas, maar wel waar. de langzame kunnen op Alkmaar nog wel meekomen, maar op Wolvega echt niet.
Maar het gaat nou eenmaal harder dan vroeger. Als je bedenkt dat ze in de jaren 60 nog wel in de 1.40 liepen en de toppers in de 1.17. Tegenwoordig moet je zeker wel in de 1.19 kunnen lopen en in de topklasse wel 1.13. Ben ook benieuwd hoe Point dat vol gaat houden. Die heeft nu een record van 16,1 staan.

Op Alkmaar gaat het tegenwoordig ook gewoon 19 en 18....
Ik denk dat alleen de grasbanen nog overblijven voor langzame tijden.

Al vind ik ze in Wolvega ook altijd wel verschrikkelijk hard openen....

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 20:19

Wolvega heeft inderdaad supersnelle openingen, dat zie je nergens anders. En een paard dat in Wolvega heel hard kan, kan dat vaak op Duindigt niet. Zie je zo vaak ! Toch een heel ander type baan.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 08:50

Wolvega is idd een snelle baan en heeel vroeger (oude mensen, ik dus , weten het nog) was Hilversum ook zo,n snelle baan... De sulky leek er wel achteraan te vliegen soms! Je kon zo heerlijk in de laatste bocht schreeuwen naar je paard vanaf de zijkant... zucht... waar blijft de tijd...

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 09:42

Haha, Hilversum staat nog duidelijk in mijn geheugen gegrift hoor, mijn eerste draver won er eens, mijn merrie heeft er nog een koers gelopen en het duel tussen Mack Lobell en Friendly Face zal ik ook nooit vergeten.

Ach ja, kon ik daar, en naar het oude Wolvega en naar Nootdorp nog maar eens naar toe... Op Schaesberg wonnen we trouwens ook altijd veel, was het ritje wel waard

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 09:47

Daar noem je dr wat! Nootdorp! Dat was een leuke baan als je levensmoe was!! Zeker als je aan buitenkant verdaagde en de bocht kwam op je af! Goed voor de adrenaline

Ik ging er vaak 's woensdags na m,n werk naar toe, kwam ik heel veel bloemenkooplui tegen die ik s'ochtends op de veiling ook zag.. erg gezellig altijd! Even een illegaal lottootje doen....

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 23:09

Wat is nou de snelste baan van NL? Wolvega?

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 23:15

Tsja, moeilijk te zeggen, Duindigt of Wolvega. Op beide banen gaat het hard, en paarden die op de ene baan erg snel kunnen, kunnen op de andere baan niet altijd uit de voeten.

Ik dacht dat de baanrecords nu waren 1.12.6 voor Wolvega en 1.12.7 voor Duindigt, dus het scheelt eigenlijk niks. Ik vind zelf Duindigt "de baan der waarheid", als ze daar hard kunnen (de bochten zijn niet optimaal) dan kunnen ze bijna overal hard .

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 23:34

Ik ken zelf ook alleen maar Duindigt, ben in Katwijk opgegroeid. Het was de enige baan waarvan ik zelfs het bestaan lange tijd wist

Moet er binnenkort maar weer een keer gaan kijken en Wolvega ook maar eens gaan bezoeken. Wendy heeft nog een bezoekje van me tegoed

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 07:58

Duindigt heeft ook nog eens dat vreselijk lange laatste rechte eind. Dat valt op Wolvega wel mee.

Maar de tussentijden op Wolvega kloppen ook niet hoor Het tussentijdenapparaat, of die paaltjes in de grond, staan niet altijd goed en dat geeft een vertekenend beeld.

Djilan: zal ik een gil geven als Point straks weer een keer loopt?

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 09:20

Is goed

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:50

WendyBZ schreef:
kloppen ook niet hoor Het tussentijdenapparaat, of die paaltjes in de grond, staan niet altijd goed en dat geeft een vertekenend beeld.

Je was me voor Idd die eerste 500m van de 2100m is altijd supersnel, terwijl de tweede soms wel 10 sec langzemer is... jammer dat ze die paaltjes niet een keer goed zetten.

Bij de mijltijden van Duindigt heb ik trouwens ook m'n twijfels... hele gewone paarden kunnen dan ineens 15 lopen... is dat al eens nagekeken?

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:15

Ik denk dat Duindigt wel aardig klopt wat dat betreft; er zitten in feite maar 2 bochten in een koers van 1609 meter .

Judith_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:08

dat wel, maar dat zijn niet de beste bochten die een paard zich wensen kan, dus of dat dan alsnog voor zo'n snelle tijd kan zorgen, twijfel ik aan

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:23

is unice power nu mijn paardje vraag ik me af. haar moeder is gilly power ( weet ff niet hoe je het schrijft. ) ze is helemaal donkerbruin met zwarte benen en ongeveer 1,60.